24 mei 2013

Ballon nummer 144, Van de regen in kou en de regen maar niet in Limburg.


Het is bijna grappig. Mijn ouders wonen in Limburg en hebben het zonnescherm uit en hier in Hoofddorp kunnen we niet naar buiten zonder paraplu. Rond elf uur werd het zo donker dat we de lampen in huis hebben aangedaan. De thermometer staat buiten op 8 graden. Straks steek ik lekker de openhaard aan en kruip ik op de bank met een goed boek of een mooie film.

Mijn ouders beheren een camping in Wijlre (De Gronselenput.) Dit is werkelijk het mooiste plekje in Nederland. De camping, zonder disco, zwembad of poolcentrum, heeft slecht 60 plaatsen en ligt aan de Geul. Als je het kleine weggetje vanuit het dorp afrijdt richting de camping, waan je je werkelijk in een sprookje. De ijsvogeltjes vliegen af en aan, je hoort het mooie geluid van de kabbelende beek en je kijkt uit op de Gutenberg. Zelf hebben we ook regelmatig op deze prachtige camping gestaan. Zo ook onze goede vrienden Ton en Margreet met de kinderen. Ton en ik organiseerde dan de meest waanzinnige kampvuren en daarnaast kon ik het natuurlijk nooit laten om mij met het animatieteam te bemoeien voor een leuke goochelshow of een toneelstuk. Bijna elke dag een barbecue (mijn grootste hobby naast het goochelen).

Het is toch zeer bijzonder dat de mensen die nu op deze camping staan, gezellig in het zonnetje op het terras zitten en wij hier in hoofddorp blij zijn dat we binnen zitten met de kachel aan. Nog geen twee en een half uur rijden vanaf hier.

De ballon is zeer ernstig opzoek naar de zon. Hij reist vandaag met een matige wind richting het noordwesten.      





Geen opmerkingen:

Een reactie posten