31 december 2012

Wat mij bezig houdt


Wat fijn dat je mijn blog bezoekt. Ik hoop werkelijk dat dit project gaat brengen wat ik bedacht heb. Ik hoop zo dat de voor mij vreemde mensen, de vinders van mijn ballonnen, hun verhalen met mij willen delen. 

Elk verhaal is goed.  Alle verschillende ervaringen van mensen zijn juist fijn. Laten ze een inspiratie zijn voor velen, herkenning, erkenning,  een gevoel van begrip losmaken bij een ieder die dit project volgt en de blog leest. Laten de verhalen kunnen helpen, troost kunnen bieden of een lach op je gezicht kunnen toveren. 

Elk mens is anders, elk mens is uniek. Ook elk verhaal is uniek en verschillende mensen maken zich dus ook druk om verschillende dingen en worden juist ook van verschillende dingen gelukkig. 

Klik "Meer lezen" om de rest van het stuk in het Nederlands te lezen.
Click "Meer lezen" for the English translation.

Vandaag start dit project en ik vind het best spannend. Er spoken wel honderd vragen door mijn hoofd.
  • Wat voor soort mensen vinden mijn kaartje?
  • Vinden de mensen het wel een leuk idee?
  • Gaan de vinders überhaupt reageren?
  • Hoe lang duurt het dan voor ze reageren?
  • Welke kleur moet het kaartje hebben om aantrekkelijk genoeg te zijn om op te rapen?
  • Trekken groene kaartjes meer de aandacht van mannen dan van vrouwen?
  • Zullen er mensen zijn die het gelukspoppetje eraf halen en het kaartje gewoon weggooien zonder te reageren?
  • Kan de reactie op kaartje nummer 2 later komen dan die op kaartje nummer 18?
  • Hoe lang is een ballon onderweg?
  • Wat is, aan het eind van dit project, de verhouding mannen / vrouwen die reageren?
  • Wat is de gemiddelde leeftijd van de mensen die hebben gereageerd?
  • Zouden mensen uit het zuiden van Nederland eerder reageren dan mensen uit het noorden van Nederland?
  • Ontstaan er vriendschappen door dit project?
  • Krijgt dit project een vervolg?
  • Kom ik met mijn idee in de Wereld Draait Door?

Vanaf vandaag heb ik 365 dagen om hier achter te komen.
Ik wens iedereen een inspirerend 2013.

*

How nice that you’re visiting my blog. I hope this project will achieve the result I have in mind. I hope that people, whom I do not yet know, the finders of the balloons, will share their stories with me.

Every story is a good one. It’s a good thing to listen to all the different things that occupy different people. Let them be inspiring to many, and touch feelings of recognition, acknowledgement, and understanding n anyone who follows this project and reads this blog. Let the stories help, be a comfort, or make people laugh.
Every person is different, and every person is unique. Every story is unique too, and different people worry about different things or will make them happy.

Today my project starts, and I have hundreds of questions

  • What kind of people will find my cards?
  • Will the people like my idea?
  • Will the finders even reply?
  • How long will it take for them to reply?
  • Which colour should the cards be to make them more attractive to pick up?
  • Will the green cards appeal more to men or to women?
  • Will people just take the lucky doll and throw the card away without replying?
  • Could the reply to card number 2 come in later than the reply to card number 18?
  • How long will the balloons be travelling?
  • What will be the percentage of men and women who reply at the end of the project?
  • What will be the average age of the people who replied?
  • Would people in the south of the Netherlands rely sooner than those in the north?
  • Will this project result in new friendships?
  • Will this project have a sequel?
  • Will my project be discussed in the Dutch television program De Wereld Draait Door?

From today onwards, I have 365 days to find the answers to my questions.
I hope you all have a very inspiring 2013!

1 opmerking: