13 januari 2013

Ballon nummer 13 een mooi vooruitzicht



Het Klokhuis bestaat 25 jaar. Voor deze speciale gelegenheid is er een televisie marathon geweest met bijzondere fragmenten uit dit waanzinnig, leuke, grappige en vooral leerzame tv-programma. Kinderen mochten een tijdcapsule inleveren met daarin eigen spulletjes maar ook een toekomst voorspelling. Deze capsule zal 10 jaar worden bewaard.

Een meisje van elf jaar oud mocht, voor de capsule werd gesloten, de inhoud nog even aan de televisiekijker laten zien. Ze had het volgende op een briefje geschreven:

Over tien jaar is er geen onderdrukking meer
Er is geen dierenleed
Er wordt er niet meer gescholden
Er zijn er geen oorlogen meer
Ziektes zoals kanker zijn verleden tijd.        


·        Over tien jaar is er weer een jubileumuitzending en zal dit zelfde meisje haar capsule mogen openen. Met heel mijn hart en ziel hoop ik dat haar voorspelling uit zal komen. Met alléén ergens op hopen kom ik echter niet zo ver. Niet schelden is in elk geval al iets wat ik zelf makkelijk kan realiseren en ook kan uitdragen. Goed voorbeeld doet goed volgen.

Het is een prachtige zonnige dag. Er is geen wolkje aan de lucht. Ik vind het fijn als het dit soort weer is. Het is vrij koud en er staat een zwakke wind uit het noordoosten. De ballon vertrekt richting Zeeland opzoek naar een verhaal en misschien zelfs wel een goed voorbeeld.    


1 opmerking:

  1. Hey Buurman,

    Als de ballon nou zeeland haalt, kunnen mijn ouders hem misschien opvangen voor je.
    De capsule bij Klokhuis, tja......... hoop doet leven zegt met wel eens, maar ik ben bang dat het bij hopen blijft.

    Liefs van die vervelend buurvrouw :-)

    BeantwoordenVerwijderen