20 januari 2013

Ballon nummer 20 een barre tocht met overzicht



Twintig januari. Ballon nummer 20 vertrekt met flinke sneeuw richting het zuidwesten. De Wind waait koud uit het noordoosten met een kracht van 3 a 4 op de schaal van Beaufort. Het voelt buiten aan als -15.

Er zijn inmiddels 20 ballonnen opgelaten en dus ook 20 poppetjes, 20 kaartjes, er zijn foto’s gemaakt van het opstijgen en het loslaten. Er zijn helaas nog maar 2 ballonnen teruggevonden. Ik moet misschien toch nog wat meer geduld hebben en wellicht speelt het weer ook een belangrijke rol. Voor deze ballon wordt het ook vast een barre tocht.

In die 20 dagen zijn er al wel heel veel mensen gaan uitkijken naar de ballon. Ik krijg steeds berichtjes van mensen die hopen er één te vinden. Er zijn prachtige verhalen gedeeld door de mensen die de ballon oplaten. Daar zijn ook weer mooie reacties op gekomen. Het jaar is feitelijk nog maar net begonnen en er zijn nog 345 ballonnen te gaan.

Op dit moment is de ballon 3490 keer bekeken. Het bericht van ballon nummer 7 is daarvan het meest aantal keren gelezen. In Amerika is de ballon 209 keer bekeken, 54 keer in Duitsland, 40 keer in België, 20 keer in Engeland, 14 keer in Frankrijk, 12 keer in Canada, 10 keer vanaf de Nederlandse Antillen, 10 keer in Oostenrijk, 4 keer in Taiwan, 1 keer in Zweden en 1 keer vanaf Malta.

Er zijn zelfs nu al heel wat mensen die mij vragen of ze een ballon mogen komen oplaten met een verhaal. Ik ben daar heel erg blij mee. Dan zijn er ook nog de mensen die de ballon willen sponsoren. Helemaal waanzinnig….!! Voor nu blijven we we ook nog vol spanning wachten op de verhalen van de vinders. Ik weet zeker dat De ballon aan het eind van het jaar vast een super mooi boek gaat worden.

De ballon is inmiddels ook te volgen via Twitter @de_ballon Ik hoop dat lezers van de ballon, de ballon ook op Twitter willen volgen en de tweets willen retweeten. Het is ook fijn als de ballon via facebook wordt gedeeld. Vast hartelijk bedankt.

Succes nummer 20. Ik hoop dat je door je vinder wordt meegenomen naar een warm huis en dat daar een warm verhaal op ons wacht.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten