6 januari 2013

Ballon nummer 6

Ballon nummer 6 is vertrokken en wat een verschil met gisteren. Dit geldt niet alleen voor het weer. Gisteren was de lucht nog grijs en grauw, vandaag was hij weer helder blauw. Ruim 10 minuten kon ik deze ballon volgen tijdens het opstijgen en steeds weer zag ik de reflectie van de zon op het kaartje. Inmiddels is mijn blog van de ballon meer dan 1000 keer bekeken en dat vind ik geweldig. Ik vond vanmorgen zelfs twee mooie reacties op mijn stukje van 5 januari. Die berichtjes werpen een ander licht op zaken en geven weer stof tot denken. 

De kleine nieuwe kat kent inmiddels geen enkele angst meer voor welke ballon dan ook. Nee voor hem is alles in het leven nieuw en dus nog zeer interessant. Ik ben wel blij dat mensen hun tanden niet zetten in dingen die nieuw voor ze zijn zoals deze kat dat wel doet. Al is het spreekwoordelijke vastbijten in iets niet perse negatief. Ik heb de kat nog geen week en ik heb nu al een nieuwe muis nodig. Daar heeft hij zich wel heel erg in vastgebeten op de momenten dat ik deze berichten schrijf.

De wind komt uit het noordwesten en is matig met een kracht van 3 op de schaal van Beaufort. Ik wens ballon nummer zes een goede reis en de vinder veel helder blauwe dagen. 



For the English versoin, please click "Meer lezen".

Balloon number 6 has just left, and what a difference compared to yesterday. And not just the weather.
Yesterday, the whether was grey and dreary; today the sky was clear and blue. I could still see the balloon even after 10 minutes after I'd let it go; I kept seeing the flickering of the sun on the card. In the meantime, this blog has been viewed over a thousand times. This morning I saw I had two replies to yesterday's entry, which looked at things from a different perspective and gave me for for thought. 

The little kitten no longer has any fear for the balloon whatsoever. Everything is new and interesting to him. I'm very glad people don't continuously try to bite everything that's new to them, like this kitten does! Though to seize something doesn't necessarily have to be a bad thing. Though I already need a new toy mouse, because the kitten seized that a bit too roughly during the time that I'm writing this entry. 

The northwest wind is moderate with a force of 3 on the Beaufort scale. Balloon, have a save trip, and I wish the finder many nice and clear days.


2 opmerkingen:

  1. Het zou me niks verbazen als ballon nummer 6 het eerste verhaal wordt.
    Opgelaten met een ander gevoel geeft een andere richting ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uitkijken naar een bericht van een gevonden ballon met verhaal blijft een sprookje tot op dit moment, wachten en wachten en opnieuw de blog bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen