15 januari 2013

Stijgen tot grote hoogte. Ballon nummer 15 gaat ons voor.



Er ligt een prachtige witte deken over de tuin. Het is enorm koud. Een helium ballon krimpt en heeft moeite met opstijgen door de kou. Ben benieuwd of deze ballon ver zal komen.
Het is een matige wind uit noord noordoost met een kracht van 3 op de schaal van Beaufort. Het vriest vandaag -5 / -7 en op sommige plaatsen zelfs -10.

Linsey, een vriendin en studiegenoot van Myrte heeft de ballon opgelaten. Wonderlijk snel steeg hij toch nog tot grote hoogte. Wij hopen dat de vinder dit zelf ook mag ondervinden.
Hieronder het verhaal van Linsey.


Een verhaal.
Toen ik voor het eerst hoorde dat ik een verhaal moest opschrijven, had ik eigenlijk weinig tot geen idee waar dat over zou moeten gaan. Over je eigen leven nadenken klinkt toch altijd net iets te egocentrisch misschien. Toch zou ik graag willen delen waar ik over nadenk, in de hoop dat ik ook daarmee iemand anders help.
Waar ik de laatste tijd over nadenk is dat ik soms niet geloof hoe ver ik ben gekomen. Ik heb in een periode gezeten waarin ik niks dan apathie voelde voor het leven, en iedereen daaromheen. En als ik daar nu naar kijk, ben ik eigenlijk alleen blij dat ik dat heb meegemaakt. Ik had nooit gedacht dat ik een gezellig aantal vrienden zou hebben, dat ik naar Japan zou gaan, dat ik naar Canada zou gaan en nu al bijna klaar ben met de universiteit. Er zijn zoveel mensen die depressief zijn, die zich laten vertellen dat ze niks waard zijn en toch zou ik graag willen delen dat je die kracht uit jezelf moet halen. De wereld bestaat uit wrede en ook mooie mensen, maar de enige persoon die ooit bij jou zal zijn ben jij zelf. Vrienden zullen uiteindelijk hun eigen weg gaan, familie overlijdt, en uiteindelijk ben jij de enige die achterblijft. Jij bent de enige consequente factor in jouw leven.
En juist daarom heb ik besloten dat ik degene zou zijn die mezelf gelukkig zou maken. Ik ben ontzettend gelukkig op dit moment, en trek me op aan mijn familie en vrienden, mijn opleiding, mijn werk en uiteraard de dingen die ik met mijn leven wil doen. Anderen zouden nooit zo’ n macht over jou moeten hebben dat jij er ongelukkig van wordt. Maak jezelf gelukkig zou ik zeggen, dat heb ik ook gedaan. Ik zing, ik geniet van het leven, schrijf, en ga zelfs op bezoek bij een goede vriendin in Canada en dat had ik toen ik 14 was nooit gedacht.
Linsey.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten