2 februari 2013

Ballon nummer 33 en de zon staat aan de hemel



Ooh wat is het leven fijn als de zon schijnt. Ik liet net de ballon op en hij bleef een hele tijd zichtbaar in de lucht. Recht omhoog ging hij. De zon schitterde op het kaartje. Ineens werd hij gegrepen door de wind en vertrok richting Aalsmeer, Wilnis, wellicht richting Utrecht en Enschede. Misschien zelfs Duitsland. Ik ben enorm benieuwd. Het voelt goed vandaag. Ik ben zo trots op de ballon, ik ben zo trots op kaartje en ik wordt zelfs blij als ik het kaartje zo hoog in de lucht zie schitteren.

Ik wilde een heel verhaal schrijven over geluk en waar je blij van kunt worden. Toen zag ineens het volgende verhaal van mijn vriendin Manon op Facebook. Ook over geluk en ook zo waar. Hieronder haar verhaal met haar toestemming natuurlijk.

Het zonnetje schijnt, het ijs in de vijver is weg, vanuit het niets een enorme bui met regen, sneeuw en wind. Mijn tuin is een speeltuin voor merels, eksters en koolmeesjes. Fladderend, scherend,vliegend en duikend door elkaar heen. Mijn dikke rooie kat gluurt door spleetjes naar buiten. Te lui om te bewegen maar onschuldig loerend naar al dat lekkers vermoed ik dat er moordlust schuilt achter die blik. De twee andere fadsige heren liggen ergens verspreid door het huis. Mijn dochters ook. Zoals elke zaterdag en zondagochtend geniet ik van liters koffie, de radio, en het leven aan de andere kant van de schuifpui. Ik ben begonnen met mijn boek. Een reis door het verleden, een zoektocht naar woorden om uiteindelijk te beschrijven hoe waardevol alles is geworden wat eerst niet eens werd gezien door mij. Of het ooit afkomt weet ik niet, is ook niet belangrijk. De eerste aanzet is er, net als de eerste schep die ik in de grond zette om de speeltuin te creeren waarvan ik geen idee had dat er zo vol plezier gebruik van gemaakt zou worden. Ik had geen idee dat het realiseren van een droom,mijn droom, niet alleen mij maar zoveel ander leven zou herbergen. Dat iemand anders zijn schouders ophaalt over een merel, en me aankijkt alsof ik niet goed snik ben als ik zo blij ben met een kikkertje, een waterlelie, dat onze sluierstaart de winter overleefd heeft, maakt me niet meer uit. De zon is weer terug en doet mee op deze dag. Ik geniet, hou van het leven, en neem nog een koffie. Rijkdom heeft vele gezichten ;)) 

Wat een mooi verhaal. Dank je wel lieve Manon.


1 opmerking:

  1. Graag gedaan hoor lieve Dennis ;)Er zijn veel dingen waar je blij van kunt worden, of gelukkig van kan worden. Ondanks alle ellende in de wereld, in je omgeving of soms in je eigen leven, is de wereld niets anders dan de ogen waar je mee kijkt ;)

    BeantwoordenVerwijderen