13 februari 2013

Ballon nummer 44, meer niet dan wel


Een vriend van mij zou vandaag de ballon komen oplaten. Zijn hond is echter heel erg ziek geworden en hij moest zelfs met hem naar de spoedkliniek in Utrecht. Dan heb je wel even wat anders aan je hoofd. Ik wens hem veel sterkte en hoop dat het allemaal goed komt. Een ballon oplaten kan nog het hele jaar.

Dan krijgen jullie nog maar even een stukje van mij voor je kiezen. Al moet ik wel even kijken of daar geen lactose inzit. Het bezoek aan de diëtiste was in elk geval erg leerzaam.

Een prikkelbaar darmsyndroom en een lactose intolerantie werken elkaar nogal tegen qua wat goed voor het één is en wat goed voor het ander. Ik mag geen citrusvruchten, geen peulvruchten, geen komkommer, paprika of koolsoorten, geen frisdranken en geen bier, geen prei, uien, knoflook, specerijen en pepers, geen melkproducten zoals boter kaas of yoghurt en zelfs brood kan al schade aanrichten. Lactose zit in bijna alles. Ontbijtkoek, koekjes en bewerkte vleeswaren zoals leverworst.

Ik heb een dieet gekregen met daarin producten die ik wel mag eten. Volkorenbrood op waterbasis heb ik al gevonden.

Er staat een zwakke wind met windkracht 2 en hij waait voornamelijk uit het zuiden. Friesland, de ballon komt er aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten