12 februari 2013

Ballon nummer 43, weggegooid geld


Regelmatig ga ik met een boodschappentas vol medicijnen weg bij de apotheek. Zo kreeg ik een paar weken geleden, drie dozen vol met poedertjes die ik nu, na verder onderzoek, niet meer mag innemen. Ik blijk er namelijk niet goed tegen te kunnen en een ander poedertje werkt beter in mijn geval. Hier kreeg ik overigens in eerste instantie ook weer drie dozen van mee. Ik heb zelf moeten zeggen dat ik liever eerst één doosje wilde proberen en daarna met een herhaal recept wel zou terugkomen als het allemaal blijkt te werken.

Ik wilde de medicijnen die ik dus niet meer mag gebruiken vandaag terug brengen naar de apotheek. Zij namen de medicijnen echter niet terug. Zelfs de ongeopende dozen kunnen ze niet aannemen. Ik zou er namelijk wel wat raars ingespoten kunnen hebben. De vraag is ook of ik ze wel goed heb bewaard. Dus niet te warm en niet te koud of vochtig in de kelder of badkuip.  Deze medicijnen mag ik overigens ook niet zelf in de vuilnisbak gooien maar het wordt speciaal vernietigd.

Al zou ik ze wel zelf weg mogen gooien kan ik het nog niet over mijn hart verkrijgen. Het zijn absoluut gewoon nieuwe medicijnen en ze werken vast wel goed bij een ander. Er is ook helemaal niets mee gebeurd. Maak er een ander dan gelukkig mee of stuur het in elk geval dan nog naar ontwikkelingslanden.

Jaren heb ik mijn verzekering helemaal niets gekost. Ik heb alleen maar geld betaald. Afgelopen periode is dat natuurlijk wel even anders maar daar voel ik mij niet schuldig om. Daar heb ik gewoon al die tijd mijn verzekering voor betaald. Straks hoop ik het weer heel lang niet meer nodig te hebben.

Wat ik wel verschrikkelijk vind is dat ik mijn verzekering aanspreek omdat ik ben ziek geworden en dat een gedeelte van dat geld nu zomaar wordt weggegooid.

Wat een rare wereld.

De wind is zwak en waait uit het noordoosten met een kracht van 2 op de schaal van Beaufort. Volgens mij gaat hij richting het zuinige Zeeland. Ze hebben daar een spreekwoord: 'ie is zo dinne as pit witterDat betekent zoiets als: Hij is zuinig.

Ik hoop dat de vinder van mijn ballon in elk geval niet zuinig zal zijn bij het delen van een mooi verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten