24 februari 2013

Ballon nummer 55, leukemensen.nl




Een paar minuten geleden heb ik een ballon opgelaten met Dennis. Wat een leuk initiatief om op deze manier verhalen te verzamelen. En nu is het dus tijd voor mijn eigen verhaal. Dit zo te schrijven

Wat mij op dit moment bezighoudt is aan de ene kant de entertainmentindustrie.  Samen met mijn lieve vriend Marcel lever ik onder andere licht & geluid met Leukemensen.nl. We komen net terug van de zogenaamde High Tea Magique. Een middag vol topentertainment en lekkere hapjes en drankjes. Ontzettend leuk om te doen, we hebben zo’n leuk en ontzettend gemotiveerd team. Een klein team, maar wat we samen toch al niet voor elkaar krijgen met de beperkte middelen die we hebben: een heel theater stampen we uit de grond!

Aan de andere kant ben ik nu erg bezig met mijn gezondheid. Ik ben weer begonnen met hardlopen. Vroeger heb ik al vele serieuze pogingen ondernomen om dit te gaan doen, maar het lukte eigenlijk nooit. Nu hebben Marcel en ik net een zware periode achter de rug waarin hardlopen onmogelijk was. Eigenlijk ben ik daardoor enorm gemotiveerd geraakt om dit te gaan doen. Zo gemotiveerd dat ik me direct heb ingeschreven voor mijn allereerste loop, 5 km op de Leiden Marathon. Na vier weken merkt ik enorm veel verschil, ik heb meer energie, stuiter een trap op en af zonder moe te worden en ben zelfs gezonder gaan eten. Allemaal door het hardlopen. Dat motiveert mij enorm om hier mee door te gaan.
Waar ik mij wel eens zorgen om kan maken is dat iedereen soms zo met zijn eigen winkeltje bezig lijkt te zijn. Met moet je mij eens zien. Met ikke ikke ikke. En dan bedoel ik niet eens zozeer artiesten, maar ik zie het veel om me heen gebeuren. Het mooie van High Tea Magique bijvoorbeeld is juist de samenwerking die er is. Dat we eigenlijk net te weinig middelen hebben, maar door ons enthousiasme, onze drive, onze samenwerking, het toch maar mooi weer elke keer voor elkaar krijgen.
En zelfs voor zoiets als hardlopen, wat ik in feite toch echt alleen doe en alleen zou kunnen doen, zelfs daar is samenwerking belangrijk. Je in elkaar verdiepen. Elkaar aanmoedigen en inspireren. En dat is ook wat Marcel en ik met Leukemensen.nl hopen te doen. 

Natuurlijk leveren we mooi licht & geluid, maar ik denk dat onze meerwaarde is dat we ons echt verdiepen in de opdracht, in de klant, meedenken aan het gezamenlijke doel wat je op dat moment hebt. Al een oplossing hebben, voordat het probleem en probleem wordt. Door een ander jouw energie, jouw enthousiasme te geven, krijg je dat ook weer terug.

Ik hoop en ik wens dat mensen zich vaker in elkaar willen verdiepen. Dat de verharding die ik om me heen zie ontstaan, niet doorzet. Uiteindelijk moet je het toch samen doen, hoe je het ook wendt of keert.
Het project van Dennis met het oplaten van de ballon is daar eigenlijk wel een prachtig voorbeeld van. Dat er nog maar vele moge volgen! En ik ben uiteraard heel benieuwd waar mijn ballon terecht gaat komen!

Met een flinke windkracht van 5 op de schaal van Beaufort reist de ballon richting het zuiden. Opzoek naar een mooi verhaal. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten