7 maart 2013

Ballon nummer 66, zomaar één moment



Zomaar één moment.


Ik voelde mij fijn, gelukkig en tot alles in staat,
Zomaar één moment
Mijn kansen keren tegen en mijn eigenwaarde zakt
Zomaar één moment

Geluk is helaas zo voorbij
Verdriet en zelfkwelling volgen
Bittere gedachten
Lichamelijke klachten
Hersenspinsels in denderende golven

Niemand wil mij hebben
Zegt een stem zomaar één moment
‘t voelt ook echt zo
Dit moment duurt eeuwen
Ben een niets, een nul
Niemand wil mij hebben lijkt de stem te schreeuwen

Noodsprong een gebed
Zomaar één moment
Geen antwoord, is toch mijn eigen schuld
Ik geloof niet
Zelfs niet dat ene moment

Ik kan bergen verzetten en beloof eeuwige trouw
Uit eigenbelang en helemaal zonder berouw
Wat ik allemaal niet wil doen, om te passen in dat grote boek
Het levens boek geschreven door de alwetende

Een burgerkloon zal ik zijn
Strak aan de lijn
Mij zomaar één moment vergissen
Dat éne moment kan noodlottig zijn

Één moment besef ik mij
De moeilijkheid van ademen
In deze maatschappij


Dit gedicht heb ik ooit geschreven in 2002. Gek hé dat ik elf jaar later weer soms even het zelfde voel.

Ik heb overigens een fijne arts en krijg straks een heel kundige arts in het VU. Iedereen doet alles wat in het vermogen ligt. Ik ben in heel goede handen. Nu wil ik mij ook nog graag heel goed voelen. 

Morgen verzet ik mijn gedachten en vier ik feest.

De ballon reist richting het zuidwesten met een zwakke wind. Hij is opzoek naar een lach op je gezicht en een positief verhaal. 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten