6 maart 2013

Ballon nummer 65, nog 300 te gaan en een grote verrassing



Vandaag gaat ballon nummer 65 de lucht in. Met een matige wind uit het zuidoosten reist de ballon opzoek naar een bijzonder verhaal.

Gisteren was ik zo enorm blij met het bericht van Anton. Wat een bijzonder leuk bericht. Ik had de ballon nog niet op internet gezet en ik kreeg mijn internist aan de telefoon. Foute boel. Morgen moet ik om 12:30 uur komen en het liefst samen met iemand anders. Mijn lieve vriendin gaat gelukkig met mij mee en heeft haar college lessen opgezegd.

Ik weet inmiddels al wel dat ik doorgestuurd word naar het VU in Amsterdam. Daar zal ik de komende tijd regelmatig rondwandelen. Ze zeggen toch vaak; Van het één komt het ander. Nou, dat geldt helaas ook met onderzoeken in het ziekenhuis.

Gisteren van het ene moment blij naar het andere moment diep ongelukkig. Myrte en ik zijn maar even uit eten geweest om onze zinnen de verzetten.

Morgen weten we meer. Of ik het ga delen met de ballon dat weet ik nog niet. Ik weet wel dat er vanuit het niets dingen gebeuren die je niet ziet aankomen en waar je toch blij van wordt.

Alle kippen zijn gaan leggen. In één week tijd is de oogst zoals op de foto van onze vier kipjes. De lente is echt begonnen.

Ik ging vandaag even een boodschapje doen en toen ik thuiskwam stond er een pakje op tafel. Er was een collega langs geweest en die had drie soorten koek gevonden die ik wel mag eten. Volgranen Speculoos van Billy's farm, Volkoren mueslikoeken van Billy's farm en Gevulde rozijnenkoekjes van Billy's farm. Allemaal zonder lactose.

Heerlijk. Het eerste koekje gegeten sinds vier weken en zonder een naar effect. Ze smaken anders dan de gewone koekjes maar daar zal ik toch echt aan moeten wennen. Ik eet het met liefde als mijn buik maar niet opzet. Enorm lief dat deze collega zo met mij mee denkt. Totaal onverwacht.

Op naar het gesprek van morgen. Ik ben best een beetje bang. Slapen heb ik vannacht al niet gedaan en voor nu neem ik daar maar een pilletje voor. Feitelijk heb je alleen vandaag. Gisteren doe je niets meer aan en morgen weet je niet of je wakker zal worden. Toch maak ik mij zorgen om morgen.

Gedachten en gevoelens lopen soms mijlen ver uit elkaar.




4 opmerkingen: