5 maart 2013

Ballon nummer 64, bericht vanaf de Noordzee



Ik spring net bijna een gat in de lucht toen ik de onderstaande e-mail kreeg.


Beste Dennis,

Vorige week donderdag 28 februari heb ik van jou een ballon opgevist op de Noordzee.
De plaats precies is de Scharrebank, dat is ongeveer 24 mijl (45km) uit de kust. Ik ben van beroep visserman en werk als bemanningslid op de OD-6 uit Stellendam. Tijdens de visverwerking zag ik jouw oranje briefje en dacht, ik neem het mee naar huis, en doe je een mail!

Ik ben de gehele week van huis, dus van de maatschappij zelf maak ik niet veel mee. Wij waren zondagavond weg en komen vrijdagnacht/ochtend weer binnen varen om de vis te lossen.

Ik ben getrouwd en heb 4 kinderen, 4 jongens waar ik zeer trots op ben. Dit houdt mij nu wel op dit moment gelukkig. 

Op het moment maken de de lage visprijzen en de dure olieprijzen en niet makkelijk voor ons als vissers. We vangen voldoende vis en ook mooie vis, maar helaas zijn de prijzen die je er voor krijgt bitter slecht. Ik maak me daar dus ook wel eens zorgen om, je hebt toch een gezin om te onderhouden.
Dit maakt het beroep vissen wel eens lastig en ik denk er wel eens aan om te stoppen. Je bent een gehele week van huis, zonder je gezin. Je kinderen groeien sneller op, want je ziet ze maar 2 dagen in een week.

Toch maken mijn vrouw en ik het er het beste van in het weekend. Gaan met de oudste 2 voetballen in het weekend en doen leuke dingen. Ik ben een trotse vader en wil alleen maar het beste voor mijn gezin.
Ik ben nu 33 jaar, bijna 34, 31 maart ben ik jarig!

Ik hoop je voldoende te hebben kunnen vertellen voor je boek. Ik wens je natuurlijk ook veel succes met het schrijven en uitbrengen van je boek.

O ja en nog bedankt voor je gelukspoppetje, dit kunnen wij goed gebruiken.

Mvrg Anton van Koppen

Hoe waanzinnig bijzonder is dit bericht. Ik heb recentelijk nog geschreven dat zeemeerminnen niet zouden terugschrijven maar zelfs al gaat de ballon dus richting het westen, hij kan als nog gevonden worden.

Ik wil natuurlijk ook graag nog weten welke ballon Anton heeft gevonden en dat heb ik hem per mail gevraagd. Zodra ik daar het antwoord op heb zal ik dit vermelden. 

Ballon nummer 64 vertrekt met een zwakke tot matige wind richting west zuidwest. Maar ik weet dus nu zeker dat ook die ballon gevonden kan worden.

3 opmerkingen: