4 maart 2013

Ballon nummer 63, Koen positief




Veel slecht nieuws de laatste tijd, het lijkt wel te heersen.
Toch noem ik deze ballon een goed nieuws ballon. 

Ik mocht vandaag een heliumballon oplaten met een kaartje dat verwijst naar deze webblog.
De vraag om daarna  een stukje te schrijven doet bij mij de druk wel stijgen. Wellicht dat ook de ballon wel verder zal stijgen vandaag.

Het lijkt mij een zeer positieve ervaring om deze ballon te vinden.

Dit is niet zomaar een actie of wedstrijd maar een zeer bijzonder initiatief.

Het is toch spannend dat iemand in zijn achtertuin te Hoofddorp mensen vraagt een heliumballon op te laten en een verhaal te delen en je daarna af te vragen waar de ballon zal stranden.

Maar daarna wordt nog spannender. Je zal maar zo’n ballon met dit kaartje vinden in je tuin of op straat. Misschien heb je hem wel bemachtigd tijdens een koopzondag in een drukke winkelstraat. Dat hij zomaar langzaam naar beneden komt zakken en dat je misschien wel moeite moet doen om hem als eerste uit de lucht te vissen. En wat doe je dan als je het kaartje hebt? Deel je dan een verhaal?

Groeten van Koen.

De wind is vandaag zwak tot matig met een kracht van 4 op de schaal van Beaufort. De ballon reist richting het westen en is nog steeds opzoek naar een inspirerend, motiverend en activerend verhaal.

Eigen verhalen delen is lastig. Wat wil je wel en wat wil je niet delen? Vrienden vinden soms dat ik wel heel open ben in wat ik schrijf. Zou je dat wel delen? Ik denk dan; "Ben ik de enige die die mee maakt". Vast niet. Misschien dat mijn verhalen een steun of inspiratie kunnen zijn. Ik schaam mij niet. Het overkomt mij en degene die het wil lezen kiest er zelf voor om het te lezen.

Ik hoop alleen niet dat ik steeds degene moet zijn die de stukjes schrijft. Daar heb ik het project de ballon niet voor bedacht en niet voor opgericht. 

Dus ook deze ballon is opzoek naar inspirerende verhalen. Goede reis ballon 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten