3 maart 2013

Ballon nummer 62, baal dag


Gewoon een baal dag. Geen verhaal en een dikke buik.

3 opmerkingen:

  1. Een klein verhaaltje dan :)
    Gisteren was ik bezig in mijn vijver en vreesde toch dat de reiger zich te goed gedaan had aan onze sluierstaart.
    Dit visje is inmiddels, dat is sinds hij of zij uit het kommetje verhuisd is naar de vijver, zeker twee keer zo groot geworden.
    Een dikke duikboot met sluier. Een gemuteerde goudvis zoals sommigen zeggen, geen schijn van kans dat die de winter overleeft, zeker geen winter met ijs zoals we gehad hebben...
    Na toch de hele winter gegoochel met borrelende bruissteentjes de vijver een klein beetje opengehouden te hebben, waren wij best blij dat we hem/haar weer zagen toen het ietsje warmer werd. Eigenlijk waren we heel blij, ik tenminste, de blijdschap van de twee andere dames is altijd maar heel tijdelijk :), maar ik vond het aandoenlijk dat het beestje nog steeds rondzwom.
    Ijs verdween, en iedere dag even checken, ja hoor, nog steeds tot mijn gruwelijke ontdekking van de reiger. Hoewel ik die wel vaker zag op het schuurdak, stond de grijze griezel plompverloren op mijn ministeigertje, pal aan de rand van het water. Hij vloog onmiddelijk weg natuurlijk toen hij mij in het vizier kreeg, en ik met grote vrees ging kijken.
    Pfff visje was er nog, ik blij, maar bij gebrek aan effectieve reigerbestrijding noodgedwongen al mijn tuin stoelen zo neergezet dat hij in ieder geval niet meer kan landen. Gisterenochtend ging ik maar weer kijken, en wat blaadjes uit het water halen, en zag ik hem niet meer. Hoewel het maar een vis is had ik toch een gevoel van.... ahhhhh toch weg :((
    Een helder moment deed mij de pomp even oplichten en daar schoot ie dus onder vandaan. Mijn dikke duikboot en was ik blij. Daar werd ik dus blij van, terwijl het me eerder bezig hield. De vijver zonder dikke sluierstaart die zo dapper alles doorstaan heeft, is toch anders. Gelukkig is hij of zij er nog en ben ik daar blij mee. Ook al is het een stomme vis, het is wel mijn vis. Met sluier en weinig tot geen overlevingskansen buiten. Maar als hij zich daar zo dapper doorheen geslagen heeft, verdient ie een effectieve reigerbestreiding. Ik ga een Scarecrow plaatsen zodat de reiger, op diervriendelijke manier verjaagd wordt. De aanschafprijs van het ding is ong. 20 keer zo veel als van een goudvis maar vooruit...Hij verdient meer dan een einde in een reiger toch ?
    Haha..hoe je kunt hechten aan een koudbloedig gemuteerd goudvisje ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Manon, Bedankt voor je onwijs leuke verhaal. Blij zijn met de kleine dingen in het leven. Je hebt gelijk. Meer dan gelijk.Morgen weer een mooi verhaal

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk geschreven! Bij de volgende vrieskou denk ik ook aan de dikke duikboot!

    BeantwoordenVerwijderen