1 april 2013

Ballon nummer 91, wat een verschil



Mijn naam is Daphne Jansen. Ik mocht samen met mijn dochter Josje vandaag een ballon oplaten van Dennis.

Dennis is een goede vriend van onze familie, een enorm energieke en creatieve positivo! Ik geef ook les in het basisonderwijs, in groep 3. We hebben net even de broedmachine van Dennis in mijn klas neergezet, zodat we over drie weken kuikentjes in de klas hebben.  Josje wil dan natuurlijk wel ook een kuikentje mee naar huis! 

Wat ik waardevol vind, is dat je op een bepaald moment diep in de put kan zitten , maar dat er vervolgens  wel  een moment komt dat alles er weer heel anders uitziet. Zo had ik bijvoorbeeld een jaar geleden een hernia, waardoor ik een half jaar nauwelijks kon werken en bijna niets kon doen thuis, met mijn kinderen en zingen in mijn band kwam er ook niet echt van. Ik werd daar echt erg depressief van, ook omdat ik niet wist of het nog wel over zou gaan.

Inmiddels is het over en ziet het leven er weer compleet anders uit! Ook ben ik deze zomer van werkplek veranderd en dat  kan ook een hele goede zet zijn wanneer je niet goed in je vel zit. Mijn huidige school past veel beter bij mij, ik ben in een fijn team terechtgekomen en voel met helemaal goed.

Voordat Josje werd geboren, heb ik een kindje verloren, een mooi gezond jongetje, Aike, die is overleden in de 38ste week van de zwangerschap. Als je dat meemaakt, kun je je niet voorstellen dat je je op een dag zo goed zal voelen als ik me voel vandaag. Ik heb inmiddels nog twee geweldige kinderen gekregen, Josje en Arne, een hele lieve man, Jesse, een stel trouwe vrienden en het leven lacht me toe.

Ik hoop dat ik met dit verhaal iemand een hart onder de riem kan steken. Als je op dit moment in een moeilijke periode zit… het blijft niet altijd zo!

Voor Aike laten we elk jaar op zijn geboortedag ook een ballon op.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten