31 maart 2013

Ballon nummer 90, je kunt de boom in en beschuit met muisjes in de schuur


Het moest natuurlijk een keer gebeuren. Ballon nummer 90 vloog direct de boom in. Hoog in de top bleef hij rustig hangen. Schudden aan de boom had geen enkele zin. Er staat ook helemaal geen wind dus dat hielp ook al niet.

Opzoek naar touw om twee bezemstelen aan elkaar te binden ben ik de schuur maar ingedoken. Ik had werkelijk een goed plan. Via het schuurdak van de buren twee huizen verderop zou ik middels een tikje van die bezemstelen de ballon zijn weg kunnen laten vervolgen.

Toen ik de kast in de schuur had geopend, zag ik allemaal gele vlokken uit de kast stromen. De oorzaak was snel gevonden. Twee van onze tuinstoel kussentjes waren totaal kapot gegeten.


Ik wilde wat verder de kast in duiken maar zag ineens een heel arsenaal aan kleine bruine wezentjes wegschieten. Pa en ma rende er zorgzaam achteraan. Ik wist wel dat er een muis in de schuur zat. Dat had ik gedurende de winter al gemerkt aan keuteltjes en hoopjes mais en kippenvoer tussen het hout voor de openhaard. Het was ook zo koud en dus lieten we expres soms wat mais vallen zodat dit muisje niet zou verhongeren. Tussen het hout mocht hij best wonen.

Vorig jaar had er ook al een muisje genesteld in mijn schaatsen. Dat vond ik wel wat minder gezellig toen ik met mijn klas ging schaatsen en voor het eerst sinds tijden mijn schaatsen aan wilde trekken. Ik kreeg een rolberoerte toen ik mijn voeten in de schaatsen wilde steken. De schaatsen staan nu boven in de berging en niet meer in de schuur. Zo ook onze skeelers. Wellicht moeten we volgend jaar dus ook de kussens voor de tuinstoelen maar boven opbergen. Waar is zo'n schuur eigenlijk voor behalve voor de fietsen?

Inmiddels had ik alle bende opgeruimd maar natuurlijk geen touw gevonden. Dat ben ik altijd kwijt als ik het nodig heb. Dit heb ik overigens ook met mijn rolmaat en schroevendraaiers. Dan maar met één bezem naar de buurman en misschien heeft hij ook wel een ladder.

Bezweet kom ik uiteindelijk weer in de tuin. Ik kijk naar de boom en de ballon is in geen velden of wegen meer te bekennen. Die heeft gewoon in alle rust zelfstandig het luchtruim gekozen. Opzoek naar een mooi verhaal of pril geluk.

Ik heb het niet kunnen zien maar ik verwacht dat de ballon met een hele zwakke wind richting het zuiden zal afreizen op deze eerste paasdag.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten