14 mei 2013

Ballon nummer 134, om gek van te worden.


Eigenlijk ben ik wel heel erg toe aan leuk nieuws. Verhalen waar je vrolijk van wordt en verhalen die een lach op je gezicht toveren. Er is vorige week wel een ballon gevonden in Beverwijk. Ik werd per e-mail vriendelijk bedankt voor het gelukspoppetje maar een verhaal werd helaas niet gedeeld.


Ik kijk naar het journaal en hoor dat zelfs groene stroom niet groen blijkt te zijn. Er hebben zelfs meer mensen groene stroom gekocht dan dat er in Nederland opgewekt kan worden. En toch blijven al die energiemaatschappijen maar aan de deur komen met hun mooie, gladde praatjes over groene energie. Bij de één hoef je een aantal maanden niet te betalen en bij de ander krijg je een i-Pad cadeau (wat dan achteraf vast een kloon blijkt te zijn). Zolang ze je maar als klant kunnen binnenhalen. Contracten van meerder jaren maakt het allemaal nog goedkoper. Ze zeggen het contract bij je oude leverancier ook nog zo voor je op. Als je even met je hoofd knikt zit je al vast aan een nieuw contract. Als je onder je contract uit wil dan kost dat je de hoofdprijs. Krijgen wij nu geld terug omdat er niet wordt geleverd wat ik wel heb besteld? Hoe kunnen ze nu aantonen of het wel of geen groene stroom is dat mijn huis binnenkomt?

Ik kreeg laatst weer zo'n jongen aan de deur. "Doe je dit werk al lang?" vroeg ik hem. Heb je zelf ook groene stroom via de NUON? Hij woonde nog thuis. Hebben je ouders dan groene stroom via NUON? Dat wist hij eigenlijk niet. Is dit een fulltime baan? Nee, hij was student. Nu deed hij dit werk voor NUON (om wat groene euro's te verdienen) maar de week daarvoor liep hij langs de deur voor KPN (wellicht om zijn beltegoed wat op te krikken). Hij stond ook wel eens in een supermarkt UNOX soep klaar te maken om de klanten te laten proeven. Ik ben benieuwd wat voor vlees er in die balletjes zat. Ik wist in elk geval wat voor vlees ik in de kuip had. Leuke uitstraling, vlotte babbel maar totaal geen kennis van zaken.

Ik geloof dat ik maar even door spaar voor zonnepanelen zoals mijn buren hebben gedaan. Daar zie je de meter op een zonnige dag werkelijk flink teruglopen. Dat is werkelijk groene stroom.





Verder maak ik mij enorm druk om de jongetjes die tot op de dag van vandaag nog steeds niet zijn gevonden. Wat verschrikkelijk voor hun moeder, familie, klasgenootjes, leerkrachten en buren. Wat ben je voor een monster als je dit zo gepland hebt voor je jezelf van het leven berooft. Wat is de achterliggende gedachte? Wat wil je je ex vrouw aandoen? (dan wil ik nog niet eens denken aan wat hij zijn eigen kinderen misschien wel heeft aangedaan.) Hoeveel pijn en ellende kun je veroorzaken? Walgelijk....!!


Hoog tijd voor verhalen die gelukkig maken. Daar is de ballon naar opzoek. Hij reist vandaag met een zwakke wind richting het noordoosten.      

1 opmerking:

  1. Een nieuw boek van Dan Brown, een nieuw album van Lana del Rey..op dit moment het enige in deze corrupte wereld wat mij een beetje blij maakt. Het gesjoemel met vlees, eieren, energie...de witte boorden psychopaten zijn van het ergste kaliber. De vader van de jongetjes is dood. Met een ultieme wraakactie eruit gestapt. Het is een zieke wereld vol met zieke mensen...maar ook met leuke mensen..die moeten we maar niet vergeten en dicht bij ons houden ;)

    BeantwoordenVerwijderen