15 mei 2013

De ballon van 12 mei is gevonden in Nederhorst den Berg.


Vanavond kreeg ik de volgende e-mail:



Goede avond Dennis
 
Ik heb zojuist je kaartje van de ballon van 12 mei gevonden.

Wij hebben een melkvee bedrijf in Nederhorst den Berg.
Ik was de koeien uit het land aan halen want ze moesten weer gemolken worden en toen zag ik hem liggen. Het is vlak bij de reeweg. Niet zo heel ver gekomen dus maar wel gevonden.

Bedankt voor je gelukspoppetje een beetje geluk kan nooit kwaad.
Ook ik probeer de wereld een beetje vriendelijker te maken door scholen op ons bedrijf  rond te leiden en te vertellen waar de melk vandaan komt. Hoe lammetjes geboren worden en misschien nog wel het belangrijkste, respect voor dier en natuur bij te brengen. Dit project heet: "boerderij educatie".

De scholen moeten betalen voor dit project en daar loopt het mis. Er wordt liever geld uitgegeven om naar natuurmonumenten te gaan dan naar de boerderij want daar denken ze alles al van te weten en ze vinden ook nog dat het stinkt (na 2 minuten hoor daar overigens niemand meer over) dat zijn dus de vooroordelen waar we tegen aan lopen.

veel succes met je project.
Ik hoop dat je de mensen wat positiever kan laten kijken naar de omgeving.
 
veel geluk Trudi


Het volgende antwoord heb ik teruggeschreven: 


Beste Trudi, 

Bedankt voor je reactie. Met mijn klas gaan we elk jaar: "de boer op" Dan bezoeken we een boerderij bij ons in de buurt. Erg leerzaam en de leerlingen verheugen zich er elk jaar weer op. Ik vind het super dat jullie dit doen. Daarbij hoop ik dat jullie project in de toekomst wel beter zal lopen. Ik denk juist dat er erg veel behoefte is aan dit soort projecten. Dichter bij de natuur en het werk op de boerderij eens van dichtbij bekijken. Groente en vlees groeien niet bij de Albert Hein zoals sommige leerlingen soms wel denken.

Vriendelijke groeten van Dennis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten