17 mei 2013

Ballon nummer 137, Finse kus zorgt voor opschudding.




Hoe dan ook krijg je het Eurovisiesongfestival door je strot geduwd. Of je dat nu wil of niet, alle televisie programma’s hebben er wel wat over te vertellen. Vooral mensen waarvan je zeker weet dat ze bijna uitgerangeerd zijn omdat ze weinig kunnen en geen uitstraling hebben, worden toch nog even uit een kastje getrokken om op TV zogenaamd iets “zinnigs” te vertellen over dit festival. 

Gisteren was het songfestival zelfs “nieuws” tijdens het journaal en kreeg Herman van der Zandt de opdracht er iets over te vertellen. Deze man hoort mijns inziens overigens niet bij de eerder genoemde categorie mensen. Zelf ik vertel er nu iets over...! ;)

De Finse zangeres Krista Siegfrids heeft één van haar danseressen gekust. Dit heeft ze wel vaker gedaan maar nu deed ze dit op TV voor het oog van miljarden televisiekijkers.  Heel Turkije in rep en roer. Ze zijn zo enorm van slag dat ze weigeren het songfestival verder uit te zenden. Pech voor een kwart van de Turkse bevolking die hier graag naar zou kijken.

Een vriend van mij (fotograaf en toevallig ook jarig vandaag) zou er heel wat voor over hebben om twee zoenende vrouwen te mogen vastleggen op de gevoelige plaat. Met twee zoenende mannen heeft hij geen moeite maar  dit vastleggen hoeft hij niet zo nodig en zo’n foto zou ook niet ingelijst boven zijn bed komen te hangen. (mijn vriendin heeft hier overigens wel jaren gehangen maar dit terzijde) Dit is dan ook duidelijk een echte man. In elk geval één waarvan het haar inmiddels van zijn hoofd naar zijn rug is gezakt. Een man met 80% meer testosteron dan ik. Volgende week hebben we een afspraak in het ziekenhuis om hier wat van over te laten hevelen.

De Pericope Adulterae. Zij die zonder zonde zijn werpen de eerste steen. Ik wil hier wel even bij vermelden dat ik zoenende vrouwen of mannen absoluut geen zonde vind. Daarbij kan ik zelf makkelijk een sabbatical jaar nemen en ook nog eens rustig naar de kapper gaan voor ik überhaupt een steentje zou mogen oppakken. Werpen zou ik overigens al helemaal niet doen.

Je hoeft het in het leven niet met alles en iedereen eens te zijn. Je kunt en mag / moet ook gerust je eigen ideeën en gevoelens hebben. Mijn vrienden weten van mij dat ik het altijd open en eerlijk zal zeggen als mij iets dwarszit of tegen de borst stuit. Ze zijn dan zelf vrij om zich daar wat van aan te trekken, het te veranderen of niet. Je hoeft echt niet altijd de zelfde weg te bewandelen. Heb je naaste lief zoals je zelf.

Om als Turkse regering voor het gehele volk te bepalen dat het Eurovisiesongfestival daar niet meer wordt uitgezonden, enkel door de kus van deze dames vind ik bekrompen, kortzichtig en een zeer zielige vertoning. Dit land wil zich dan ook nog graag aansluiten bij de Europese Unie. Eerst maar even aanpassen aan deze tijd. 



De ballon reist met een zwakke wind en zonder regen richting het oosten. Opzoek naar de zon, ware liefde en acceptatie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten