19 mei 2013

Ballon nummer 139, Op een mooie pinksterdag.


Zo af en toe schijnt het zonnetje en wordt het zo warm dat je bijna een t-shirt met korte mouwen zou  aantrekken. vervolgens trekken er dan weer wolken voorbij en ben je toch erg blij dat je je trui maar hebt aangehouden. Gelukkig is het droog gebleven en dat was vandaag extra handig omdat mijn vader hier is.

Ik kan best veel maar technisch of handig qua klussen ben ik niet. Mijn vader was ooit (toen ik het huis net had gekocht) boven bezig met het licht. Ik was beneden aan het schilderen. In de gang zie ik een kastdeur openstaan waarachter de meterkast zit. Vier schakelaars staan naar boven en één schakelaar staat naar beneden. "Dat is gek" dacht ik nog. "Ze horen toch allemaal naar boven te staan?" Vervolgens heb ik toen ook de vijfde schakelaar weer omgezet. Boven stond mijn vader inmiddels onder 220.

Ik gebruik te lange schroeven of spijkers en schroef als ik moet spijkeren en omgekeerd. Gelukkig is mijn vader heel erg handig en kan ik dit soort klusjes met een gerust hart aan hem overlaten. Hij heeft dan ook liever dat ik mij er helemaal niet meer mee bemoei.

Vandaag heeft hij een deel van onze keuken hersteld. De plank aan de onderkant kon niet meer dicht omdat we een nieuwe vaatwasser hebben. Het past dus allemaal niet meer. Er moest een stuk worden afgezaagd en geschuurd. Hier was het ook prima weer voor. Het ziet er allemaal weer prachtig uit en onze kat kan gelukkig ook niet meer onder het keukenblok kruipen.


Met een zwakke wind waait de ballon vandaag richting het zuidoosten.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten