2 juni 2013

Ballon nummer 153, Man opgepakt voor filmen in pashokjes.


Ik moet er stiekem een beetje om lachen..... Wat lopen er toch vreemde en zielige mensen rond op deze wereld. Gewapend met een camera op zijn schoen is een 55 jarige man in Zwolle een pashokje ingestapt om dames te filmen in de pashokjes ernaast. Hij is betrapt en ingerekend door de politie.

Echt gek vind ik dat niet. De gordijntjes in zo'n hokje komen vaak niet lager dan je knieën. Een videocamera op de punt van je schoen zie je dan niet over het hoofd lijkt mij. Ik heb ooit een blauwe maandag op een school voor detailhandel gezeten. Ik volgde toen een opleiding tot filiaalmanager. Een mede student vertelde mij dat ze bij de Zeeman werkte en dat daar elke dinsdag een meneer wel erg lang bij het dames ondergoed bleef staan en daarbij rare bewegingen maakte. Toen ze er achter kwamen wat deze man daar aan het doen was, is ook deze man door de politie opgepakt.

Als je dan zo graag ondergoed of dames in ondergoed wil zien, ga dan gewoon online winkelen of bewaar de reclamefolders van bijvoorbeeld de H&M. Daar val je niemand mee lastig en als je het leuk vind kun je ook je kamer behangen met de plaatjes.

     
Als je dan iets doet wat niet mag moet je natuurlijk ook niet zo opvallen of juist wel als dat het doel van de actie is. Voor een leuk onderzoek ben ik samen met een paar vrienden van mij, gewapend met een fles wijn, zakken chips, kaasjes, toastje en het spel: "Kolonisten van Catan", bij de IKEA in één van de (voorbeeld) woonkamers gaan zitten. We hebben twee spelletjes kunnen spelen voor we de IKEA uit werden gezet. Een spelletje duurt bijna een uur...... We vielen uiteindelijk ook op bij het personeel.

Toen ik een paar jaar geleden nog jong was ging ik naar de Efteling. De leukste attractie vind ik de Fata Morgana. Na twee keer heb je het boottochtje echt wel gezien maar na zeven keer heb je zeker je entreeprijs terugverdiend. Het is mij een groot raadsel waarom maar mensen gooien als ze staan te wachten op zo'n bootje, heel wat geld in het water. Met een goede algenmagneet (voor een aquarium) en een stevig stuk touw, kun je een flink gedeelte van dat geld hergebruiken. Na de zevende keer bleef de magneet overigens aan de rails hangen en schoot het touw los. Tja, dat heet overmacht anders had ik vast ook nog lekker uit eten kunnen gaan.....! Het geld vissen is niemand opgevallen.

Dat is toch allemaal veel leuker dan met een videocamera op je schoen gebonden op het politiebureau te zitten.


Ballon nummer 153 is rustig langs ballon nummer 152 gewaaid. Met een zwakke wind reist hij richting het oosten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten