1 juni 2013

Ballon nummer 152, Een zeer korte reis en muur vast maar dat mag de pret niet drukken.


Een reis die zo mooi begon eindigde nog geen minuut later in een hoge boom. De ballon zit muur vast. Drie aan elkaar gemonteerde bezemstelen en een tuinhark mochten niet baten. De wind die toch echt vrij krachtig waait vandaag, krijgt de ballon niet voor of achteruit. Misschien was het zelfs wel de wind die dit drama heeft veroorzaakt. Het draadje en het kaartje zitten verstrikt om een tak. Het gelukspoppetje schreeuwt om hulp maar de brandweer wilde er niet voor uitrukken. Mijn keukentrapje komt niet eens tot een kwart van de boom en dus zit ik nu achter mijn computer koortsachtig te bedenken wat er nu moet gebeuren. Het erge is nog dat ik de ballon vanuit mijn raam gewoon kan zien hangen.

Zo gaat het vaak met goede ideeën. Die stranden omdat ze tegen obstakels aanlopen. Net op het moment dat ik mij bedacht dat er toch wel erg weinig ballonnen worden gevonden en er ook niet zoveel mensen zijn die een ballon komen oplaten, komt ook deze ballon nog eens vast te zitten. Hij wordt vast wel gezien maar nooit echt gevonden. Je moet wel hele goede ogen of minstens een verrekijker hebben om het kaartje te kunnen lezen.

Even wilde ik nog een nieuw kaartje printen en nieuwe ballon oplaten. Maar nee, dat mag niet. Dat is niet de opzet van het project. 365 ballonnen zijn 365 ballonnen en niet 366. Wellicht zal ik geruime tijd deze ballon (nummer 152) vanuit mijn woonkamer zien hangen in de boom.

Er zijn twee uitspraken die ik steeds in mijn hoofd heb. Twee uitspraken die ook zeker van toepassing zijn op dit hele project. Ook al zal ballon 152 wellicht niet worden gevonden wil ik deze uitspraken toch delen met de lezers van de Ballon en dat zijn er dagelijks bijna 200 en verspreid over de hele wereld.


Succes is van de ene mislukking naar de andere gaan zonder dat je je enthousiasme verliest.
(Winston Churchill)

Als je gelooft dat het zal lukken, dan zul je kansen zien. Als je gelooft dat het niet zal lukken, dan zul je de obstakels zien. (Dr. Wayne Dyer)



De wind is vandaag matig met een kracht van 5 op de schaal van Beaufort en hij waait richting de boom.....



 

1 opmerking:

  1. Hoi Dennis, Mooie uitspraken weer! Misschien ligt de drempel wat hoog voor mensen om zomaar aan je te vragen of ze een ballon op mogen laten. Ik durf mezelf ook niet uit te nodigen, maar ik heb verhalen genoeg.... Tristan vindt het ook een beetje lastig om aan je te vragen, hij weet dat er wel eens leerlingen bij je langskomen, maar voor hem is dat nog best een moeilijke stap. Wij willen ons niet opdringen, dat is eigenlijk waarom we wat terughoudend zijn hierin... En ik denk dat dit voor meer mensen geldt. We wachten netjes op een uitnodiging of een oproep ;-) En je weet maar nooit, misschien dat de ballon toch nog los raakt en alsnog zijn reis zal vervolgen...

    BeantwoordenVerwijderen