23 juni 2013

Ballon nummer 174, Nog net geen rode loper.


In eerste instantie wil ik de volgers van de ballon bedanken voor de bijzondere berichten die ik kreeg. Er zaten ook berichten bij die ik de komende periode gewoon kan gebruiken als prachtig verhaal. Verhalen die wakker schudden, verhalen die wellicht een gevoel van erkenning en herkenning kunnen geven. Verhalen die een lach op je gezicht kunnen toveren zoals ze dat ook bij mij hebben gedaan.

Ik blijf elke dag een ballon oplaten en hopen op vinders die een verhaal willen delen. Maar mensen mogen ook altijd hier een ballon komen oplaten en hun verhaal delen. Heel graag zelfs. Heb je een suggestie mail mij dat gerust.

Vanaf nu zal ik toch zorgvuldiger zijn in mijn berichten en probeer daarbij mijn spontaniteit niet te verliezen.Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er geen verhaal is maar ook dan vertrekt er gewoon een ballon.


Ik kom net uit Grootenbroek. Voor de zekerheid had ik mijn paspoort meegenomen en gezocht naar een woordenboek Nederlands - Grootenbroeks. Dit tevergeefs maar het viel mee. Sterker nog het was een top ervaring.

Bij aankomst werd ik uiterst vriendelijk opgevangen door Jorrit (vriend en lid van mijn vereniging). Achterop de fiets werd ik richting zijn huis gereden. Daar stond een totaal lactose vrije cake op mij te wachten. Deze was door Jorrit zelf gebakken en overheerlijk ;). Zijn moeder, het plaatselijke kruidenvrouwtje, had speciaal voor mijn bezoek een paar weken in de supermarkt doorgebracht en alles in huis gehaald waar geen lactose in zat. Van kaas tot slagroom, brood en melk, aan alles was gedacht. Ik werd er helemaal stil van en dat is best uniek te noemen. Na een bezoek aan het Zuiderzeemuseum (waar we een heerlijke gerookte haring hebben gegeten), een bezoek aan een echte Ierse pub (alwaar we een drankje en een hapje hebben genuttigd), Kwamen we thuis voor de avondmaaltijd. Een drie gangen menu waar je U tegen kunt zeggen. En wederom alles lactose vrij en overheerlijk.

De man des huizes was inmiddels ook gearriveerd. Hij had net 100 kilometer gefietst voor een goed doel. Ik wil nog wel eens naar de AH fietsen of naar het ziekenhuis en ben dan blij dat ik de fiets weer in de schuur kan zetten. Diep respect voor de 100 kilometer terwijl hij ook nog eens last had van een flinke verkoudheid.

Na het diner kon ik dan beginnen aan het coachen. Jorrit is een snelle leerling en een deel van een prachtige touwroutine van Tabary had hij in zeer korte tijd zich eigen gemaakt. Het is zeer fijn om iemand te mogen coachen die zo enthousiast, leergierig en kundig is. Hans Klok kan vast inpakken want Jorrit komt er aan ;)


De ballon reist vandaag richting het noordoosten met een matige windkracht van 4 op de schaal van Beaufort.        

2 opmerkingen:

  1. Ha, gelukkig toch een ballon om te lezen! Ik wist al niet wat ik dan in mijn vrije tijd moest gaan doen :-P.

    Ik weet niet wat er is voorgevallen dat je in eerste instantie heeft doen besluiten om te stoppen, maar ik ben blij dat je er mee door gaat. Ik lees je verhalen graag, en dat je open en eerlijk bent, dat weten we toch allemaal? Dat is juist je charme!

    BeantwoordenVerwijderen