3 juli 2013

Ballon nummer 184, Over de helft.


Het is een druilerige dag. Ik heb maar weer een trui aangetrokken en de lampen branden. Ik heb een knorrende kat op schoot. Die is in elk geval lekker warm.

De ballon is over de helft. Morgen wellicht een update van het aantal lezers en uit welke landen. Vandaag geen verhaal. Ik ben in gedachten verzonken....!!

Er gebeurt zo veel momenteel. Als ik er even helemaal niet uitkom dan trek ik soms een Rune. Vandaag trok ik de steen Wunjo en ik legde hem omgekeerd op tafel. Dit is wat hij mij te zeggen had.

De dingen worden slechts langzaam vervuld. Het geboorteproces duurt lang en is moeilijk en angst om de zekerheid van het innerlijke "kind" komt op. Een crisis, een moeilijke periode, mogelijk van korte duur, staat u te wachten. Een beschouwende en bedachtzame houding is nodig omdat licht en donker nog vermengd zijn. Twijfel en gewetensbezwaar kunnen de vreugde belemmeren als u het niet als iets tijdelijks, noodzakelijk voor uw groei herkent. Stop dus met u angstig te maken en vraag u af of u voldoende ernstig, oprecht en leeg bent. Als u deze eigenschappen bezit, betekent dat, dat u de rust heeft die de grondslag vormt voor helderheid, geduld en uithoudingsvermogen. In het juiste licht bezien is alles een test. En zo, bewust van de toekomst, oprecht tegen anderen en met vertrouwen in de te volgen weg, weet u dat u niet kunt mislukken. Deze omgekeerde rune is een goed voorwerp voor meditatie.  


Terwijl ik dit aan het overdenken ben reist de ballon richting het noorden met een zwakke windkracht 2 op de schaal van Beaufort. Droog zal hij vandaag niet meer aankomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten