30 juli 2013

Ballon nummer 211, Ritmisch de dag door.


Vandaag heeft mijn vriend Jochem de ballon opgelaten. Hij heeft er ook een leuk verhaal bij geschreven.


Elf was ik, toen ik lid werd van de Noord-Hollandse Bond voor Goochelaars en Dennis ontmoette. Hij was destijds de voorzitter. Sindsdien zijn we elkaar nooit uit het oog verloren.

Ik was klein en verlegen, zat stilletjes de goochelavond af te wachten terwijl Dennis riep: “Jochem! Wat leuk dat je zin hebt om iets te laten zien vanavond!” En dan heb je opeens nog 10 minuten om iets voor te bereiden. Maar ja, Dennis vraagt dat. Dus dan doe ik dat.

Nu, acht jaren later, zijn de rollen omgedraaid. Ik speel al vele jaren djembé en Dennis heeft mij gevraagd hem daarin les te geven. Vandaag was de tweede les. Samen speelden we het hele huis vol met muziek. Alle kippen, katten, de uil, Myrte en haar charmant watermeloen etende vriendin Linsey mochten meegenieten. Break, tussenstuk, break, partij 1. Break, tussenstuk, break, partij 2. Dat wordt nog wat zo. Volgende week is les 3 alweer. Dat gaat hard opeens, Dennis vroeg me namelijk twee jaar geleden al om hem les te geven. Dennis vraagt dat. Dus, vroeg of laat, doe ik dat.

Naast djembé les, kon ik nog iets voor hem doen vandaag. “Je gaat vandaag de ballon oplaten.” Na een complete fotoshoot samen met de ballon mocht ik hem loslaten. Drie seconden later hing ‘ie al in een boom. Volgens Dennis komt hij nog wel los vandaag. Dat zou toch leuk zijn. Wie weet wordt mijn ballon wel gevonden in Japan, je weet het niet? Bij het oplaten van een ballon hoort natuurlijk ook een verhaal. Dat is nog best lastig. Maar ja, Dennis vraagt dat. Dus dan doe ik dat…………



Stiekem vind ik het allemaal ook wel heel erg leuk.




Dank je wel lieve Jochem. Dank je wel voor je verhaal, je lessen en je gezelligheid. 

De ballon reist vandaag met een zwakke wind richting het noorden. Inmiddels is de ballon los uit de boom en is hij werkelijk onderweg. Opzoek naar een mooi en bijzonder verhaal. Opzoek naar vriendschap en erkenning. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten