1 september 2013

Ballon nummer 244, Ballon nummer 233 is gevonden in Amsterdam.


Gisteren hebben Kaj, Rene en ik een start gemaakt met de voorbereidingen voor het Nieuwjaarstreffen van Dutch Magical Society op 9 februari 2014. Het klinkt nog enorm ver weg maar feitelijk vliegt de tijd. Een theater regelen, optredende artiesten, workshops en lezingen, een lunch etc. Is toch nog echt een hele klus. Met z'n drieën hebben we gisteren vanachter de computer en telefoon toch al een heleboel kunnen regelen. We waren in elk geval erg productief en er is een start gemaakt. Dat voelt goed en dat geeft rust.


Van de week was ineens mijn vijvertje lek. Op een klein laagje water na waarin mijn stekelbaarsjes spartelend op hulp lagen te wachten. Myrte en ik hebben gelukkig alle visjes kunnen redden en tijdelijk in een aquarium gestopt. Mijn salamanders heb ik helaas niet teruggevonden. Hier voelde ik mij erg verdrietig om omdat ik een paar salamanders al ruim vijftien jaar had. De meeste mensen weten niet dat salamanders rond de 20 / 22 jaar oud kunnen worden en dat ze allemaal anders van tekening zijn. Ik ben in sommige opzichten best bijzonder te noemen maar ik ken en herken alle salamanders in mijn vijver. De oudste heb ik Malle Sander genoemd maar ook deze kon ik niet terugvinden. Gelukkig kruipen salamanders onder stenen en houtblokken en komen ze vaak weer terug als ze zich veilig voelen en er voldoende voedsel te vinden is.

Het lek heb ik niet kunnen vinden en dus heb ik nieuw vijverfolie in de vijver gelegd en nieuwe grond en planten. De visjes zitten er inmiddels weer in en ik hoop dat de salamanders snel zullen volgen.

  
Van de week kreeg ik ook een leuke e-mail van een vinder van de ballon. Ballon nummer 233 is gevonden in Amsterdam. Hieronder het verhaal van Maaike.


Hoi Dennis,

Ik heb jouw ballon die je 21/8 hebt opgelaten in Hoofddorp om 14:00 op 21/8 gevonden bij station Sloterdijk in Amsterdam.
Wat een leuk initiatief!
Ik woon en werk in Amsterdam. Ik ben daar verloskundige. En als jij vraagt naar waar ik gelukkig van word..... Een geboorte!!!
Ik was die dag op het station om mijn ouders op te halen. We gingen 's middags varen op een sloep door de grachten van Amsterdam (word ik ook heeeeel gelukkig van ;-)). We waren uitgenodigd door mijn broer en schoonzus. Zij hebben 2 dochtertjes van 2 en 4 jaar (van deze prinsessen word ik ook zoooo gelukkig). Ik heb ze allebei op de wereld mogen begeleiden. Prachtig!! En groot feest, want de derde is opkomst.
We waren uitgenodigd, samen met de ouders van mijn schoonzus, omdat we, in hun ogen, met z'n vijven veel voor hun doen; oppassen, klussen etc. Als grote dank namen ze ons mee op de sloep. Het was een heerlijke middag op het water onder het genot van lekkere hapjes en drankjes. Een dag met een gouden randje. Zo noemen wij vaak een dag die een groot succes is.

Waar ik me zorgen om maak, is dat mensen soms zo voor zichzelf kunnen leven en weinig verdraagzaam zijn naar elkaar. Een paar voorbeelden bijv geïrriteerd/onaardig gedrag in het verkeer, winkels, horeca etc.

Hopelijk heb je veel succes met je project.
Alle succes gewenst!
Groet vanuit Amsterdam,
Maaike


Ik denk dat deze ballon een beetje lek was. Hij is in elk geval wel erg snel en dichtbij huis neergedaald maar ik ben daar toch erg blij mee want hij heeft wel weer een bijzonder verhaal opgeleverd....!!

Ballon nummer 244 reist vandaag met een matige wind richting het noorden. De kleur van de kaartjes is veranderd want vanaf vandaag gebruik ik ander en beter gerecycled papier ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten