11 december 2013

Ballon nummer 344, Een hoop gedoe en tijd voor een feestje.


Afgelopen zondag heb ik mijn verjaardag gevierd. Een huis vol met familie en fijne vrienden. Heerlijk was het. Mijn moeder en ik hebben verschillende soepen gemaakt en Myrte drie heerlijke quiche's. Het was ook werkelijk even tijd voor een leuk feest. En een leuk feest was het. 2013 was niet bepaald mijn jaar en ik kijk dan ook uit naar 2014. Ik kan niet anders zeggen dan dat het zeer fijn voelde om al, die voor mij zo belangrijke, mensen om mij heen te hebben. Helaas kon niet iedereen er bij zijn maar met deze goede vrienden spreek ik snel een ander keertje af.

Qua gezondheid gaat het weer even wat minder. Gisteren had ik een een ct scan en vrijdag hoor ik de uitslag. Ik moest een liter contrastvloeistof drinken en daarna werd er via een infuus nog een andere stof ingespoten. Daar lig je dan in een soort ufo die bromt, sist en gromt. Af en toe hoor je een computerstem opdrachten geven zoals: "Adem diep in en houd de adem vast." Dan is het even aftellen terwijl je je hele lijf warm voelt worden van de vloeistof in je aderen. Daarna mag je weer door ademen. Spannend allemaal.

Vandaag had ik een afspraak in Amsterdam voor een tweede spoortraject. Een instantie die een plek voor mij gaat zoeken om te re-integreren. Wellicht zelfs een fijne nieuwe werkplek. Ik heb een boekje meegekregen. Jobmarketing 2.0. Ik moet zakelijker worden en meer in bedrijfsmatige termen gaan denken....!! Ik zal het boekje lezen maar ik dacht dat ik had gekozen voor het specialonderwijs en voor de zorg. Ik ben niet zakelijk en ik ben een gevoelsmens. Moet ik dat allemaal loslaten om straks een goede baan te kunnen vinden?

Wat gaat 2014 brengen? Ik houd goede moed.

De wind is matig en waait richting het noordwesten. De ballon is opzoek naar mooie, bijzondere verhalen.

1 opmerking:

  1. Hoi Dennis,
    Gevoelsmensen kun je niet veranderen ik keiharde bikkels en zakelijk worden lukt ook echt niet. Ik spreek uit ervaring en wordt iedere keer weer overrompeld als er iets tegen mij gezegd wordt waar ik eigenlijk gelijk antwoord op had moeten geven maar ik klap dicht en als ik thuis ben denk ik, Ik had dit moeten zeggen of dat maar dat lukt mij echt niet.
    Ik wens je heel veel succes en sterkte en hoop op n goede uitslag van je onderzoeken. Lieve Dennis ik ga er voor duimen dat 2014 een TOP jaar voor je zal zijn . Veel lieve groetjes en een dikke knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen