26 januari 2013

Ballon 26 bedekt met de mantel der liefde



Ineens is alles weer wit. Mijn tuin is opeens weer bedekt met een glimmende laag sneeuw.  Ik had bedacht en gehoopt dat we verlost zouden zijn van deze ellende.

Ik heb persoonlijk zo'n hekel aan de kou, een hekel aan sneeuw en een hekel aan ijs. Ik heb ook een hekel aan regen en wind. Ik ben absoluut geen wintermens. Ik verlang juist zo enorm naar de zon en het nieuwe groen dat straks weer boven de grond zal komen. Wat een feest als koning winter eindelijk het land weer verlaat. Mijn favoriete datum is dan ook 21 maart. De dag dat de lente begint.

Het is weliswaar heerlijk om op dit soort dagen binnen in huis te zijn met knapperend haardvuur, een mooi glaasje wijn en een goed boek maar nog veel fijner is een zachte zomeravond met kaarsjes en een vuurtje in de tuin na afloop van een barbecue met mijn vriendin en mijn beste vriend. De zon op mijn huid geeft mij energie. Ik ben simpelweg gewoon en absoluut geen wintermens.

Ik zeg gek genoeg zelf wel eens dat de wereld mooi is onder zo’n glimmende laag sneeuw en de ijspegeltjes die aan het kippenhok hangen. Ik bedek dan de winter met de mantel der liefde net zoals koning winter dat doet met zijn sneeuw. Één a twee dagen per jaar sneeuw is feitelijk ruim voldoende voor mij. Voldoende voor een leuke foto en het schudt even wakker en laat weten waarom je zo gelukkig kunt en mag zijn met de zon en de zomer.   

Met sneeuw en kou vertrekt ballon nummer 26 richting het noorden. De wind is matig met een kracht van 3 op de schaal van Beaufort en waait uit zuid zuidoost. Ik wens de ballon een goede reis en hoop op een hartverwarmend verhaal.  

1 opmerking:

  1. hallo dennis ik kom volgende week nr 29 oplaten lijkt me leuk kijk er naar uit groetjes tineke.

    BeantwoordenVerwijderen