27 januari 2013

Ballon nummer 27 glipt er net tussendoor



En weg is de sneeuw. De lucht is begint weer blauw te worden. Dikke druppels vallen van het dak en van het kippenhok. De plantjes komen weer tevoorschijn. Er schijnt een kleine strook zon in het kippenhok en maken de kippen direct dankbaar gebruik van om op te warmen en te badderen in het droge zand.

Het waait flink met een kracht van 5 a 6 op de schaal van Beaufort. Momenteel komt de wind uit het zuiden maar dat kan vanavond helemaal omdraaien. Wie weet komt de ballon dus straks wel weer terug gewaaid.
Voor nu was het even spannend. Hij ging net precies tussen de bomen door. Daarna ging hij pas echt de hoogte in.

Eigenlijk zou mijn moeder gisteren of vandaag de ballon oplaten. Ze had al een zeer indrukwekkend verhaal geschreven en ik heb het stiekem ook al mogen lezen. Dat was (moet ik eerlijk bekennen) ook een beetje uit voorzorg. Mijn moeder is net als ik iemand die het hart op de tong heeft. Toen ze mij vroeg of ze een ballon mocht oplaten zag ik bui al hangen. Waar zou het verhaal over gaan? Wat houdt mijn moeder bezig en hoe denkt ze over de dingen? Mijn opgroeien is niet helemaal vanzelf gegaan en al helemaal niet van een leien dakje. Mijn moeder zegt dat ik heel erg op haar lijk qua karakter en ik vind dat absoluut totaal niet. Mijn moeder ziet namelijk altijd hobbels op de weg en ik poets hobbels weg en dender er dwars doorheen. Mijn moeder zegt vaak: “Ik ken je zo goed alsof ik je zelf gemaakt heb”. Persoonlijk kan ik dat zinnetje niet uitstaan en vooral omdat het vaak best een beetje waar.

Dus toen ik 21 werd heb ik ze gevraagd uit huis te gaan. Hier waren ze het toen niet zo mee eens en rechtshalve heb ik toen zelf een ander huis moeten zoeken. Mijn ouders komen nu regelmatig hier bij ons in Hoofddorp logeren. En dit weekend zouden ze dus ook komen. Mijn moeder kreeg echter de griep en lag in bed met koorts. Mijn ouders wonen in Limburg en dan is het niet verstandig om zo’n lange reis te maken als je ziek bent. Volgende week is de herkansing en zal mijn moeder zelf haar ballon oplaten en het bijzondere verhaal met jullie delen.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten