11 januari 2013

nummer 11 kan iemand dat verzinnen en waarom?



Van Linsey, een goede vriendin en studiegenoot van mijn vriendin, kreeg ik het volgende bericht via facebook.

Dennis, niet om je motivatie weg te nemen voor dit mooie project, maar het verhaal van de twee jongens die de hond aan een boom (hekje) hadden opgehangen was door de vrouw zelf verzonnen...

http://www.nu.nl/algemeen/645040/vrouw-verzint-beroving-en-wurging-hondje.html

Vrouw verzint beroving en wurging hondje

Laatste update:  20 december 2005 21:02info

SPIJKENISSE - De 49-jarige gehandicapte vrouw die in november aangifte deed van beroving door twee jongeren, heeft toegegeven dit verzonnen te hebben. De twee jongens zouden bij de beroving het hondje van de vrouw hebben gewurgd. Uit het politieonderzoek blijkt dat de vrouw zelf verantwoordelijk is voor de dood van het hondje, zo maakte het Openbaar Ministerie bekend.


Wilders
Tweede Kamerlid Wilders loofde samen met een sympathisant 10.000 euro uit voor de gouden tip naar de daders en riep Balkenende op het bedrag te vertienvoudigen. Wilders noemt de valse aangifte nu "diep, diep triest". Maar hij heeft geen spijt van zijn reactie.
"Niemand kon dit bevroeden. Het doel was om de daders snel te pakken." Ook de lokale afdeling van de Dierenbescherming in Voorne-Putten/Goeree Overflakkee loofde indertijd 500 euro voor de gouden tip.



Hoe is het toch mogelijk? Het kan toch niet waar zijn dat iemand dit verhaal verzonnen heeft. Je moet toch wel enorm  gekwetst en ongelukkig zijn om zo iets te verzinnen? Daarnaast vind ik het erg dat ik (gezien de datum van dit stuk) dus zelf al zeven jaar met dit bericht in mijn hoofd heb rondgelopen. Zeven jaar lang heb ik deze dame alle goeds gewenst rond de jaarwisseling en de feestdagen en steeds gehoopt dat ze deze nare ervaring te boven zou komen.

Het gehele stuk is te lezen op internet. Ik heb alleen ook even het stukje over Geert Wilders er bij gedaan omdat ik ondanks de dingen die ik van hem vind en hoe ik over hem denk het toch super vind hoe hij hier op heeft gereageerd. Het geeft ook goed aan hoe verschillende mensen reageren op een situatie zo heftig als deze. Het houdt twee totaal verschillend denkende mensen in elk geval bijzonder goed bezig en dan blijkt het “feitelijk gelukkig maar”niet echt te zijn gebeurd.

Dan zijn er nog de verschillen in het verhaal.  In al die jaren is mijn verhaal in mijn hoofd toch lichtelijk anders geworden dan het verhaal in de krant. De één neemt dingen dus toch anders in zich op dan de ander. In mijn hoofd was de hond opgehangen in een boom en dit blijkt nu een hekje te zijn. Achteraf is dit op zich erg logisch omdat iemand in een rolstoel niet zelf in een boom kan klimmen. Waar de scooters in mijn hoofd vandaan zijn gekomen is mij een raadsel. Misschien heeft dat wel te maken met de hoeveelheid berichten van jongens op scooters die negatief in het nieuws belanden.      

Bedankt Linsey. Je hebt geen verhaal gedeeld maar wel een inzicht gegeven.
Ik hoop dat voor deze dame zo'n bericht verzinnen in de toekomst niet meer nodig zal zijn.

Ballon nummer 11 reist vandaag met een matige west tot noordwesten wind met een kracht van 3 op de schaal van Beaufort. Hij is opzoek naar een nieuw verhaal, een nieuw inzicht of een lach op je gezicht.


1 opmerking:

  1. Lees ik net op een scheurkalender:

    Het zijn niet de dingen zelf die mensen in verwarring brengen, maar hun mening omtrent de dingen.

    BeantwoordenVerwijderen