12 maart 2013

Ballon nummer 71, kippen zonder stroom



één dikke ijsklomp. Water was in de drinkbak van de kippen ver te zoeken vanmorgen. Vorige week toen de zon hoog aan de hemel stond, iedereen zin kreeg om in de tuin mandjes te vullen met violen en bolletjes, onze kippen heerlijk in het zand lagen te badderen, toen heb ik de warmteplaat onder de drinkbak weggehaald. Ik had besloten dat de lente was begonnen. De kippen hadden er zin in en begonnen flink te leggen en ik zelf was dus feitelijk net iets te enthousiast.

Het is waar. Maart roert zijn staart en april doet ook nog wat hij wil.

Inmiddels kunnen de kippen weer drinken. Ik maak mij meer zorgen om de salamanders die ik al zag zwemmen in onze kleine vijver die nu dus ineens weer bedekt is met een dikke laag ijs. Zelfs het pompje houdt het ijs niet tegen.

De wind waait uit het noordoosten en is zwak tot matig met een kracht van 3 op de schaal van Beaufort. Voor vannacht staat er -6 op het programma. De ballon, met helium gevuld, houdt het dan niet zo heel lang vol. Ben heel benieuwd waar hij zal stranden. Mijn ouders in Limburg zijn weer ingesneeuwd maar zover zal hij absoluut niet komen.

Ik hoop dat hij gevonden zal worden door iemand met een bijzonder verhaal. Een verhaal dat zal verwarmen.  





Geen opmerkingen:

Een reactie posten