13 maart 2013

Ballon nummer 72, liefde zonder beperking




Vandaag wordt de ballon opgelaten door Menno en zijn moeder Ineke. Menno krijgt van mij al meer dan vijf jaar leesles op de woensdagmiddag. De laatste periode zijn deze lessen helaas niet doorgegaan doordat ik zo ziek was geworden.

Samen met Ineke kwam Menno vandaag wel even gezellig op bezoek.

De ballon reist met een matige wind met een kracht van 3 op de schaal van Beaufort richting het zuiden.
Hier onder het verhaal van Menno.

Ik heet Menno de Goede. Ik ben 32 jaar oud en heb verkering met Nathalie. Nathalie is 38 jaar oud en woont in Rhene. We bellen elke dag maar zien elkaar niet zo vaak. Soms één keer in de maand. Bij stichting ZIE ZO vakantie heb ik haar ontmoet en we zijn nu al acht jaar samen.

Ik vind puzzelen en tv kijken heel leuk. Ik kijk graag naar Goede tijden slechte tijden. Verder houd ik van voetbal en ben een echte Ajax fan. Met mijn vader ga ik vaak naar wedstrijden kijken in de Arena. Ik ben zelfs zondag nog geweest 3 – 0 voor Ajax tegen Zwolle. De spits Sigthorsson heeft gescoord. Ook de Jong en Boerrigter hebben gescoord. Ajax staat nu bovenaan en ik ben blij.

Op het moment dat Menno zijn verhaal doet laat hij trots ook de krantenkoppen zien. En inderdaad Ajax staat bovenaan. Ik ken zelf de spelers niet maar Menno kent ze allemaal bij naam en weet ook nog waar ze oorspronkelijk vandaan komen. Hele plakboeken houdt hij bij. Die meneer Sigthorsson heeft eerst bij AZ gespeeld en is net nieuw volgens Menno.

Verder ben ik gek op de Toppers. Ik heb al vier keer de Toppers gezien in de Arena. Ik heb ook handtekeningen van Jeroen van de Boom, Gerard Joling en René Froger. Die heb ik ook een hand gegeven en zij zijn mijn vrienden. Ook heb ik alle handtekeningen van alle acteurs van Goede tijden slechte tijden.
Met tennis heb ik de eerste prijs gewonnen. Zelfs mijn moeder kan niet meer met mij spelen zo goed ben ik.

Op 10 november 1980 had ik (Ineke, moeder van Menno) dit nooit kunnen bedenken.
Menno is zo’n positieve spil in het gezin (vader, moeder, oudere broer en jongere zus)
Wij leren door hem in het nu te leven en vooral niet te lang stil te blijven staan bij de minder leuke
ervaringen in het leven.

Het mogen loslaten van de ballon is een geweldig initiatief van onze Dennis en we wensen alle
ontvangers van een ballon heel veel positiviteit,
lieve groetjes van Menno en Ineke


Geen opmerkingen:

Een reactie posten