28 maart 2013

Ballon nummer 87, wanhopig opzoek




Ik ben Hein de Haan 11 jaar,  ik woon in Heemstede en zit in groep 8 en dit is mijn verhaal. Ik heb de . Cito’s gemaakt en heb een Havo advies. In januari en februari  heb ik bij alle scholen in de omgeving Haarlem t/m ongeveer Heemstede gekeken en ik vond het ECL (eerste christelijk lyceum)het leukst. Aangemeld en daarna ingeschreven en wat denk je….. Uitgeloot en dus heel verdrietig en woedend eigenlijk. Ik had een top 4. Op nummer  1 het  ECL op 2 het  Kennemer , op 3 Sancta Maria  en op 4 het Coornhert lyceum.  En nu blijkt:  Kennemer, vol. Sancta Maria, vol. Coornhert Lyceum nog 10 plekken dus een grote kans voor uitloting want er zijn nog 85 andere kinderen die ook zijn uitgeloot voor HAVO. Maar ik vond het ECL het leukst daar voelde ik me thuis op me gemak, echt een leuke school, leuke docenten. Maar uitgeloot. Met woede en verdriet ging ik dus naar huis (want ik mocht bellen vanaf school) in huilen uitgebarst en ben nog altijd verdrietig, depri. Dus of ik moet hopen op het Coornhert of vanaf een VMBO naar HAVO en dan na een jaar naar het ECL (of andere school). Of ik moet iedere dag heen en terug 10km gaan fietsen naar een school die ik helemaal niet ken en daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin in. Dus ik denk dat ik na 1 jaar naar ECL ga. Wat mij gelukkig zou maken is dat ik toch nog naar het ECL kan gaan. En dat ik het meest bang ben om naar een school te moeten die ik niet ken.
Dit is mijn verhaal, Hein de Haan

De ballon reist met een matige wind richting het zuiden. De windkracht is 4 op de schaal van Beaufort. Opzoek naar geluk en ook voor Hein. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten