29 maart 2013

Ballon nummer 88, lijstjes afstrepen


Goede vrijdag. Een dag om lekker rustig te beginnen om vervolgens lijstjes af te strepen.

In pyjama hebben we de film: De vijf legendes, bekeken. Wat een super leuke film. Zeker de moeite waard om aan te schaffen. Vervolgens heerlijk in bad en rond 12:00 uur begon onze dag pas echt. Myrte aan de studie en ik ben de dingen op mijn lijstjes gaan afstrepen.

Het is natuurlijk bizar dat ik op mijn jonge leeftijd lijstjes nodig heb maar anders vergeet ik het echt allemaal. Sommige lijstjes vind ik nooit meer terug omdat ze in mijn broeken zijn blijven zitten terwijl die in de wasmachine zaten. Er zijn ook lijstjes gewoon verdwenen. Mijns inziens in de maag van onze jonge kat. Als hij dan ook de taken op zich zou nemen die op het lijstje staan....!! Maar dit is nu nog teveel gevraagd.

Mijn lijstjes hang ik nu dus maar aan de koelkast zodat ik ze ook nog terug kan vinden en geen zaken meer vergeet.

Aangifte van mijn inkomstenbelasting eerste kwartaal kan ik inmiddels afstrepen. Niets aan te geven.....!! Nee, als goochelaar heb ik ook helemaal geen klussen gehad. Het is crisis en dan geven mensen geen geld uit aan een goochelaar. Een vriend van mij is zanger en gitarist. Die speelt met zijn band soms wel een hele avond voor nog geen 75 euro de man. Ik ben toch erg blij dat ik gewoon een vaste baan heb en niet van mijn goochel activiteiten moet leven.

Het kippenhok en de kattenbak zijn ook weer schoon. Zo ook de frituurpan wat ik werkelijk een erg nare klus vind. Ik zou bijna een nieuwe willen kopen voor die paar euro die zo'n pan moet opleveren. Maar ook hier thuis is het crisis dus een sopje en een schuurspons en boenen maar. Niets is overigens lekkerder dan zelfgemaakte frietjes die zijn gebakken in verse arachideolie. We frituren eigenlijk helemaal niet zo veel maar een paar bitterballen tijdens een feestje of een vergadering met goochelaars en je kunt de pan bijna alweer opnieuw gaan schoonmaken.

Ik moet de jonge uitlopers van mijn clematissen nog opbinden maar daarvoor vind ik het vandaag te koud. Dat blijft dus nog even op het lijstje staan. We hebben niet zo'n hele grote tuin maar er staan toch tien bijzondere clematis soorten in. We hebben er zelfs één, de Addisonii texensis, die in Nederland helemaal niet voorkomt. Hij bloeit toch elk jaar prachtig en komt steeds weer op na de winter.

Nu schrijf ik een verhaal voor de ballon en daarna moet ik nog even boodschappen doen en een cadeautje kopen voor een vriendin die eerste paasdag jarig is. Daarna trek ik de deur dicht, steek de openhaard aan en pak ik een mooi boek. Kauwen in de spiegel van Achilles Cools. Hij heeft ook de Kauwentuin geschreven en als je die boeken leest word je warm van binnen en kijk je voortaan vol bewondering en ontzag naar de kauwen in de tuin of in de buurt.

De ballon reist met een zeer zwakke wind richting het zuiden. Opzoek naar wat andere mensen op hun lijstjes hebben staan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten