12 april 2013

Ballon nummer 102, Roze olifanten


Wat een ellende weer op het journaal. Enge toestanden in Noord Korea en de dreiging die van dit volk uitgaat is ook werkelijk angstaanjagend. In dat land kan en mag volgens mij niemand echt zichzelf zijn. Dat nare geschreeuw in de microfoon of het nu door een man of een vrouw wordt gedaan geeft mij kippenvel over mijn hele lijf. Dan maken mensen zich hier druk om Marokkanen en Turken. Kijk eens goed de wereld in zou ik adviseren.

En dan het nieuws over die jongen die in Parijs in elkaar geslagen is omdat hij een liefdevolle arm sloeg om zijn vriend. Zijn hele gezicht is verminkt. Dit gebeurde een stuk dichterbij ons maar is natuurlijk ook zeer beangstigend.

Dan moet ook iedereen zich ook nog eens druk maken om de troonswisseling. Iedere bekende Nederlander heeft er wel een menig over en deze meningen worden dag in dag uit op elke zender door onze strot geduwd. Het lijkt mij wel een leuk idee om een tv programma te maken waarin Patty Brard samen met de leiders in Noord Korea, en de mensen van o o Cherso onder erbarmelijke omstandigheden gaan kamperen op Mars.

één ding wil ik nog wel even zeggen over de troonswisseling. Als je als minister weigert om een eed af te leggen moet je ook niet (in je mooie pak en eventueel met een gek hoedje op) bij de plechtigheid aanwezig willen zijn. Ga dan lekker zonder dwars te liggen wat anders doen. Wij hebben nu eenmaal een koningshuis. Ik moet er niet aan denken om elke zoveel jaar voor veel geld al die presidentsverkiezingen voorbij te moeten zien komen.

Ik las in een blad een bijzonder stuk. Ik moest er zelfs een beetje om lachen en daarom deel ik het vandaag.

Een mannetjes olifant heeft de gemoederen in katholiek polen hoog doen oplopen omdat hij op andere mannetjes olifanten viel. De politieke partij "Recht en rechtvaardigheid" uitte zelfs kritiek op de olifant vanwege zijn geaardheid. Deze kritiek had vooral met geld te maken. Het land had geen 8,5 miljoen euro uitgegeven voor het grootste olifantenhuis van Europa om dan te zien dat er een homo olifant in leeft. Zo zie je maar dat homofobie zich niet alleen richt op het menselijke ras. De partij heeft overigens wel een prachtige naam....!! ;)    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten