13 april 2013

Ballon nummer 103, één ballon in Oostenrijk gevonden.



Wat vanmorgen nog een grijze lucht was is nu strak blauw. Zullen we nu dan toch de lente ingaan?

Gisteren hadden we met Dutch Magical Society onze eerste echte clubavond. Het was een super leuke en leerzame avond. Een clubavond die smaakt naar meer...!! Ger Copper had een prachtig lied geschreven met de Ballon als thema. Ik hoop hier binnenkort een filmpje van te kunnen laten zien. Kaj en Rene hebben een presentatie gegeven over onze website en hoe leden in het beveiligde gedeelte kunnen inloggen. Onverwacht zonder internet verbinding maar in enkele minuten een powerpointpresentatie in elkaar gezet waardoor het toch een overzichtelijk en duidelijk verhaal werd. Ik ben een trotse voorzitter.

Als klap op de vuurpijl ontvang in net het volgende bericht:

Hy DennisIch habe deinen Ballon gefunden am 3 April!Mein Name ist Anna ich bin von Kärnten(Österrreich). Ich finde die Welt ist nicht die beste. Weil alle Menschen den Müll nicht in die Mülleimer werfen. Ja ich hoffe du schreibst mir zurückAnna


Ik heb Anna het volgende teruggeschreven:

Hello Anna,
How wonderful that you've found one of my balloons all the way in Austria. I never thought the balloons would get that far! Thank you so much for emailing me. I agree that people nowadays don't take good care of their environment. What I would really like to know is what makes people happy, and what their worries are. Would you write a story for me, for the balloon, with your worries and occupations, and, of course, what makes you happy? Also, there is a date on the card of the balloon, which is the date on which I have let the balloon up. Could you tell me which date is on your card? I like to keep track of which balloon was found where, and how long it took for people to find it. Some other balloons have also been found, and they all have very special stories. If you'd like to read about those people, please visit the blog http://deballon.blogspot.nl/. I don't know if you can read Dutch, but if you can't, there's a translation button in the right-hand menu.
I look forward to your story!
Kind regards,
Dennis

Nu is het een kwestie van afwachten....!! De ballon reist vandaag met een zwakke wind richting het noordoosten. Als Oostenrijk mogelijk is dan moet Denemarken toch ook haalbaar zijn. Ik ben erg benieuwd.




1 opmerking:

  1. Wauw, helemaal naar Oostenrijk! Leuk hoor. Mijn moeder zei gisteren dat ze jouw ballon graag wil vinden :-D. Hopelijk waait de ballon een keer in haar richting.

    BeantwoordenVerwijderen