20 april 2013

Ballon nummer 110, klein gezellig


Vandaag is de ballon opgelaten door myrte. Zij vierde haar verjaardag.

Al bijna een maand geleden was ik eigenlijk jarig. Maar, druk, scriptie, essays... kortom, geen tijd. Uiteindelijk heeft Dennis me er toch maar van overtuigd om het ook te vieren. En dat was vandaag.
Ik had al twee, misschien drie, jaar mijn verjaardag overgeslagen, dus ik had er stiekem nu wel weer een beetje zin in (eerst niet, maar toen de datum eenmaal geprikt was wel).

Het jammere van verjaardagen, en wat ik dus een beetje vergeten was, waren de afmeldingen. Natuurlijk weet je dat er mensen niet kunnen komen (werk, eerdere afspraken), maar dat kan dus dat is prima. Maar afmeldingen op de dag zelf zijn minder leuk. Dan heb je net alle lekkere broodjes gemaakt, en komt het eerste telefoontje. Ziek. Tweede telefoontje, toestanden met de treinen: er rijdt niets meer vanaf Schiphol. Derde telefoontje...

Veel excuses zijn heel begrijpelijk, en dan kun je je ook goed inleven in de situatie van de ander. Je zou dan misschien zelf ook wel afbellen in zo'n situatie. Dat is ook niet erg. Dan vind ík het wel weer erg dat mensen zich zo schuldig voelen om af te bellen. Dat geeft toch niet? Onvoorziene omstandigheden, dat kan gewoon gebeuren. Deze vrienden willen het dan zelfs 'goedmaken', door op een andere dag een afspraak te maken bijvoorbeeld.
Maar anderzijds zijn er ook excuses die je niet zo snel begrijpt. Die doen een beetje zeer. Als je probeert een contact in stand te houden, maar dat de ander het misschien niet zo belangrijk vindt als jij? Of is dat misschien wat ik er zelf van maak?

Maar genoeg teleurstellingen. De mensen die wel kwamen zijn mij veel waard. En ik ben dankbaar en blij dat zij wél konden komen. Het was uiteindelijk een heel klein groepje, maar wel heel gezellig. Echt met goede vrienden. Ik vond het ook bijzonder dat een van mijn vriendinnen, die niet vandaag maar gisteren was gekomen, zelfs voor mij vrij had genomen van haar werk! Dat vond ik zo bijzonder lief.
Dus al met al, volgend jaar maar gewoon weer. En genieten van de mensen om je heen!

Ik hoop dat de vinder van deze ballon ook kan genieten van de leuke mensen om hem of haar heen.

Veel liefs, Myrte




De wind waait vandaag vanuit het noorden met een kracht van 5 op de schaal van Beaufort. Rechtstreeks richting het zonnige zuiden.

2 opmerkingen:

  1. Goede instelling Myrt, en gewoon volgend jaar een nieuwe poging! :) x G

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook al kan het nog zo vervelend zijn dat mensen soms met goede of slechte redenen op het laatste moment afzeggen, reken jezelf gelukkig dat je dusdanig veel mensen als goede vrienden kunt beschouwen om uit te nodigen op je verjaardag, en dat je, zelfs nadat veel mensen afzeggen, nog steeds een leuke groep overhoudt. Ik ken genoeg mensen die die luxe niet hebben, jammer genoeg.

    Groetjes,
    Iemand die al 7 jaar geen verjaardag heeft kunnen vieren.

    BeantwoordenVerwijderen