21 april 2013

Ballon nummer 111, voorjaar binnen en buiten


Wat een prachtig weer en wat is het heerlijk om buiten te kunnen zijn. Of je nu op een stoel zit of met plantjes in de weer bent, hier wordt een mens toch vrolijk van. Ik heb mijn kleine vijver schoongemaakt. De bladeren en ander afval van de bodem afgeschept en de troep eerst even een uurtje naast de vijver laten liggen. De ene na de andere salamander kwam onder de bagger vandaan en kroop snel weer terug in de vijver. Er zwemmen na gisteren ook drie stekelbaarsjes rond die ik heb gekregen van mijn vriend René. Twee vrouwtjes en een mannetje. Ze voelen zich duidelijk prettig omdat ze nu al een prachtige paringsdans laten zien. Ook de waterlelie begint uit te lopen.

Ik heb een bak gevuld met lekker kruiden en ook de bakken met bolletjes beginnen lekker uit te lopen.



Misschien ligt het aan mij maar ik weet zeker dat een mens dit nodig heeft in het drukke bestaan. Ik kijk de planten bijna uit de grond en de zon is mijn beste vriend. Het heeft nu wel erg lang geduurd voor het voorjaar duidelijk zichtbaar was begonnen. Dan haal ik het voorjaar ook gewoon in huis. Een prachtige bos tulpen had ik gekregen van een vriendin en ik heb er zelf wat narcissen tussen gestopt. Moet je zien hoe mooi dat staat op de eettafel.


Mijn zusje zat gisteren helemaal vast in het treinverkeer door storingen en andere ellende. Ze kon dus helaas niet komen op Myrte haar verjaardag. Ze komt vandaag even langs en ik heb de tuinstoelen al buitengezet. Daarbij was er genoeg te eten overgebleven van gisteren. Dus zitten we straks aan een heerlijke maaltijdsalade met tonijn.

 
We hebben overigens de dag gisteren heel leuk afgesloten. Myrte heeft van mij een speciale wensballon gekregen. Deze heeft ze samen met een goede vriendin opgelaten. Er zit geen kaartje aan maar een mooi gezicht is het wel. Zonder helium kan het dus ook...!!




De ballon reist vandaag zeer rustig met een zwakke wind richting het oosten. Opzoek naar nog meer voorjaar.

1 opmerking:

  1. Hoi Dennis,

    Je ballon is gevonden hoor! Zondagmiddag was ik het gras aan het maaien achter mijn huis en zag ik ineens het kaartje liggen; om precies te zijn, hier: 52.653591,4.873804
    Ik zal je mijn verhaal via de mail toesturen. Leuk en origineel initiatief!!

    gr. Joan

    BeantwoordenVerwijderen