22 april 2013

Ballon nummer 112, Acht bolletjes dons



Deze morgen was ik eerst even flink verbolgen over en onder de indruk van de toestanden in Leiden. één idioot die door een dreigbericht op internet te zetten alles in rep en roer brengt. Flink wat scholen waren gesloten en heel wat politiemensen op de been gebracht. Gelukkig hebben ze een verdachte opgepakt en ik hoop dat hij ook werkelijk de dader is. Heel lang opsluiten, met harde hand heropvoeden en verder hoop ik dat deze "mijns inziens" simpele idioot alle schade / kosten die hij veroorzaakt heeft zelf moet terugbetalen. Het zal toch niet zo zijn dat de belastingbetaler voor deze kosten moet opdraaien zoals dat wel het geval was bij de rellen in Haren.

Gelukkig kreeg ik rond 11:00 uur een leuk sms'je van Daphne. Gefeliciteerd...!! Je bent vader geworden van vier kuikentjes. Feitelijk werden de kuikens pas morgen verwacht maar je hebt natuurlijk altijd een aantal koplopers. Toen ik rond 14:00 uur op haar school aankwam waren er al acht kuikens uit het ei gekropen. Met het piepen en bewegen stimuleren de eerstgeborenen de andere kuikens die nog in het ei zitten. Waarschijnlijk komen de andere 30 eieren wel morgen uit. Op de foto zie je de kuikens die al opgedroogd waren en uit de broedmachine mochten.





Op de foto kun je goed zien dat er nog wel heel wat eieren zijn aangepikt. De snaveltjes komen er al uit en ze piepen om duidelijk te maken dat ze onderweg zijn. Ik ben benieuwd naar het sms'je van morgen met daarin de tussenstand. Tot vrijdag mogen de kuikentjes in de klas blijven en daarna gaan ze naar de kinderboerderij.



De ballon reist vandaag met een zwakke wind richting het noordoosten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten