27 april 2013

Ballon nummer 117, was ik vandaag maar eerder opgestaan en een dag eerder geboren.


Het is de eerste dag van de Meivakantie. Een rustige zaterdag zonder veel verplichtingen. Toen ik beneden kwam scheen het zonnetje volop mijn woonkamer in. De katten lagen heerlijk in de vensterbank en hun vacht voelde warm van de zon. Ik kreeg gelijk zin om de tuindeur open te gooien en de tuinstoelen buiten te zetten. Ik zou best vast vlees kunnen uitleggen voor op de barbecue vanavond.

Ik keek op de klok en het was verdorie al 09:30 uur. Ik was gewoon mijn dag aan het verknoeien met rustig aan doen. Toen ik na het ochtend ritueel van medicijnen, ontbijten, wassen, aankleden en mijn haar föhnen eindelijk de tuin in kon was de zon helaas alweer verdwenen.

Gelukkig mocht de vlag uit voor de verjaardag van onze kroonprins. Dat vind ik altijd een leuk gezicht al die vlaggen in de straten. Ik hoopte dan ook zeer dat Amalia op mijn verjaardag, 8 december, geboren zou worden. Het is toch super leuk om rond die toch al koude periode overal vlaggen te zien hangen. Ik wilde Maxima nog bellen om haar te vragen de boel even op te houden. Maar nee, Amalia moest zo nodig een dag te vroeg geboren worden.


Mijn vrienden Kaj en Mickael hebben meer geluk. Die zijn op 17 mei jarig. Zij hebben al een aantal jaren wel vlaggen i.v.m. de verjaardag van prinses Maxima en dan hebben ze ook nog heel vaak het juiste weer voor een barbecue.

Ik heb wel een keer geprobeerd te barbecueën op 8 december maar toen moesten we steeds de weg van het huis naar de barbecue sneeuwvrij maken. Daarbij was het vlees direct weer ingevroren voor het op tafel stond. Ik geloof dat Kaj die dag achter de barbecue stond. Hij leek na afloop op moppersmurf en het heeft bijna vier uur geduurd voor we de vleesvork uit zijn handen los kregen. Dat heeft hij overigens nu steeds met zijn telefoon maar dat heeft meer met zijn verkering te maken dan met het weer.

Helga heeft beloofd dat het morgen warmer en zonniger zou worden. Ik heb daarom toch het vlees maar vast uitgelegd. Kaj komt gezellig en barbecueën is en blijft nu eenmaal onze grootste hobby.

De wind is matig en de ballon reist vandaag richting het zuiden.

          

Geen opmerkingen:

Een reactie posten