28 april 2013

Ballon nummer 118, singles barbecue voor stellen met mijn beste vriend.


Samen met Kaj heb ik vandaag de nieuwe platenspeler aangesloten op mijn geluidsset. Kaj heeft de software geïnstalleerd op de computer en al vrij snel lukte het ons om wat singeltjes te digitaliseren. De singeltjes moesten wel eerst even door een sopje voor ze gedraaid konden worden. We hebben er maar een paar gedaan. Willen we ze allemaal doen zijn we vast een paar weken bezig. Het is wel erg leuk om die singeltjes uit de jaren tachtig weer eens te draaien. U2, The Jacksons, The Rolling Stones, Bruce Springsteen, Bryan Adams en Bon Jovi gaan toch nooit vervelen.

 
Kaj zou ook nog even proberen om de platenspeler op mijn homecinemaset aan te sluiten. Dat scheelt een flink gesleep met speakers elke keer. Mij was het nog niet gelukt en ik heb werkelijk alle kabels gekocht die er te vinden waren. Natuurlijk lukt het Kaj vrij snel wel gewoon. De blijdschap was echter van korte duur want zo snel als hij het deed was hij ook weer gestopt. Er was geen geluid meer uit te krijgen. Het is erg frustrerend omdat we zeker weten en hebben gehoord dat het mogelijk is. Voor nu laat ik de platenspeler staan waar hij staat en we proberen het een volgende keer nog maar een keer.

Na een spannende film was het tijd voor de barbecue. Onze grootste hobby. Het weer was prima om de barbecue aan te steken maar we hebben binnen van het eten genoten.



Er staat een zwakke zuidwesten wind en de ballon reist dus richting het noordoosten. Hij is opzoek naar leuke, mooie, bijzondere en inspirerende verhalen. Wellicht vindt hij ook wel iemand die en een platenspeler kan aansluiten en gelijk mijn jukebox kan repareren.

1 opmerking: