29 april 2013

Ballon nummer 119, een update van de statistieken.


Het delen van een persoonlijk verhaal is en blijft best moeilijk en vooral omdat het voor iedereen te lezen is op internet. Daarbij is niet iedereen een schrijver. Ik had inmiddels al veel meer verhalen verwacht. In elk geval had ik verwacht dat er al veel meer ballonnen waren gevonden. Toch zijn alle reacties steeds erg positief. Ik krijg niet alleen leuke reacties via de Ballon maar ook via Facebook en Twitter. Mensen lezen mijn eigen verhalen gelukkig ook graag. Ik deel best veel persoonlijke informatie maar ben er van overtuigd dat als je deelt, je ook zal ontvangen.

De Ballon is bijna 15000 keer gelezen. Ballon nummer 100 (het verhaal van Gerard) is nog het meest gelezen. Dat was natuurlijk ook een erg open en eerlijk verhaal. Ik vond het in elk geval zeer bijzonder.

De afgelopen week is de ballon 542 keer in Nederland gelezen, 60 keer in Amerika, 37 keer in Rusland, 21 keer in Duitsland, 10 keer in België, 9 keer in Letland, 4 keer in Engeland, 2 keer in Wit Rusland, 1 keer in China en 1 keer in Zuid-Korea.

Ik verwonder mij er toch steeds weer over waar de Ballon allemaal wordt gelezen. Ik begrijp ook dat er mensen zijn die bijvoorbeeld één keer in de week een aantal verhalen lezen en niet elke dag even kijken. Dat kan ik zelf uit de statistieken niet opmaken.

Wat ik wel kan zien is dat 59 procent van de lezers de Ballon volgen via een computer, 23 procent doet dit via een tablet en 18 procent volgt de Ballon via de telefoon.

Vandaag is ballon nummer 119 de lucht in gegaan. Ik zit dus nog niet eens op één derde van alle ballonnen. Het weer begint beter te worden, de wind staat gunstig en ik hoop dat er de komende periode meer ballonnen zullen worden gevonden en verhalen zullen worden gedeeld.

Binnenkort word ik uitgenodigd om iets over de ballon te vertellen op de radio. Spannend en leuk. Ben benieuwd naar de reacties. Mensen die een ballon willen komen oplaten en hun verhaal willen delen zijn natuurlijk ook welkom. Laat het mij maar weten en we maken een afspraak.

De wind is vandaag zwak en waait uit het zuidwesten. De ballon reist richting Drenthe / Groningen en misschien zelfs wel verder richting Duitsland. Morgen is het de laatste Koninginnedag en de inhuldiging van onze nieuwe koning. Ik heb er zin in.....!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten