1 mei 2013

Ballon nummer 121, AH heeft het goed gemaakt.


Vol verwondering heb ik gekeken naar de koningsvaart. Vooral het koningsnummer vond ik toch echt geweldig. Daar stonden ze dan. Onze nieuwe koning en koningin samen met de prinsesjes. Ik moest even denken aan Lord of the Rings. Arwen, Aragorn en drie hobbits met hun kleine capejes. De jongste hobbit vind ik zelf het leukste geloof ik. Wat een pret oogjes.

Een koning die doet waar hij zin in heeft. Zomaar uit de boot stappen en een wanhopige burgemeester achterlaten vind ik echt geweldig. Ook de tafelindeling voor vandaag laat hij aan het lot over. Een ieder mag lekker zelf uitmaken waar hij of zij wil zitten.


Voor ik de ballon ging oplaten ben ik nog even naar ons winkelcentrum gegaan. Bij de AH trof ik mijn favoriete medewerkster. Ik vertelde haar hoe triest ik het gisteren vond in het winkelcentrum en ook dat ik bij een invalkracht geen koningswup kreeg omdat ik vijf cent te weinig had uitgegeven. Alle wupjes zijn overigens nu uit de winkels verdwenen. "Wil je er nog een paar hebben?" vroeg ze mij. Even later kwam ze aanzetten met een hele doos. Ik heb nu Wuppies voor de rest van mijn leven. Het oranje gevoel is in elk geval weer even terug.

In de tuin staat een zeer bijzondere plant in bloei. Dat is een echte, wilde, gevlekte orchis. Heel stiekem had ik deze orchidee uit Frankrijk meegebracht. Uit de tuin van bij het huisje van de opa en oma van Myrte in de Vogezen. Voor het vijfde jaar staat hij nu weer in bloei. Gestolen goed gedijd niet gaat dus nu niet helemaal op. Ik botaniseer als de beste.


De wind is erg zwak en waait uit het oosten. De ballon reist vandaag dus richting de kust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten