2 mei 2013

Ballon nummer 122, Drie kinderen en een trotse mamma.




Heel spontaan kwam er vandaag een oud studiegenootje (en vriendin) langs samen met haar drie kinderen. Ze vonden het super om een ballon op te mogen laten. Ik was zelf al met een verhaal bezig maar dat bewaar ik nu voor morgen



Ik ben Charlotte  en ik  ben 8 jaar. De ballon op laten  vind  ik  leuk.
Ik word gelukkig van vrienden. Waar ik ongelukkig van word is van alleen zijn. Ik vind leren heel erg belangrijk. Omdat je dan meer weet.

Ik ben Bastiaan en ik ben 6 jaar. Vriendschap vind ik belangrijk.  Want vriendschap is iets waar je elkaar helpt.  Mensen die ruzie maken vind ik niet leuk. Samen spelen is wel heel leuk. Ik vind het heel geweldig om de ballon op te laten.

Ik ben Suzanne en ik ben bijna 5 jaar. Ik vind mijn vriendjes en vriendinnetjes heel belangrijk.
En ik ben Daniëlle, 41 jaar en moeder van deze drie kanjers.  


Ik heb dus 3 prachtig mooie kinderen waar ik heel veel van geniet.
Naast de zorg voor mijn eigen kinderen ben ik leerkracht op een school voor Speciaal Basisonderwijs.
Ik hou van de verscheidenheid. Iedereen is anders, heeft andere behoeften en eigenaardigheden. Iedere dag verrassen de kinderen op school en thuis me met hun zienswijze en originele opmerkingen. Kinderen zijn in alle opzichten mijn lust en mijn leven en daarmee ook mijn grootste zorg.  

Zo  verbaast het me soms dat kinderen die het heel goed doen en zich “gemiddeld” ontwikkelen zo nodig een etiketje moeten krijgen ,terwijl kinderen die speciale zorg en hulp nodig hebben het maar niet krijgen omdat instanties langs elkaar heen blijven werken. En dat terwijl ook daar veel mensen werken die wel willen maar door regelgeving en bezuinigingen niet kunnen.

De Ballon is een project wat ik “typisch Dennis” zou willen noemen. Ik ken Dennis als een spontane vent met spontane ideeën. De impact van zijn plannen wordt dan pas gaandeweg  duidelijk. Fijn dat we vandaag niet alleen een ballon op mogen laten maar ook mee hebben mogen helpen aan de voorbereidingen voor de komende ballonnen. 


De ballon reist vandaag met een zwakke wind richting het zuiden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten