5 mei 2013

Ballon nummer 125, een sportieve Bevrijdingsdag voor mijn vriend Govert en een gevonden ballon.


Govert had mij vandaag uitgenodigd om naar zijn uitwedstrijd te kijken (DSS uit Haarlem tegen de Hoofddorp Pioniers). Dat was een erg leuke ervaring. Lekker in het zonnetje heb ik vol spanning de wedstrijd gevolgd. Gelukkig stonden er wat ouders langs de lijn die mij de regels van het spel konden uitleggen en er voor hebben gewaakt dat ik niet per ongeluk begon te juichen op het verkeerde moment.

Het was een spannende wedstrijd waarbij het team van Govert steeds heeft voor gestaan. Govert heeft de bal ook een paar keer prachtig het veld in gemept. Uiteindelijk werd het een gelijkspel 12 - 12.

 
Thuis hield Arwen in haar ééntje een viswedstrijd. Sinds er stekelbaarsjes in mijn vijvertje zitten is ze niet meer weg te slaan bij de vijverrand. Tot nu toe is deze uitslag 0 - 0. Arwen heeft nog geen vis gevangen en de vissen hebben Arwen nog niet de vijver ingetrokken.



De ballon reist vandaag met een een zwakke wind uit het zuidwesten. De wind is echter veranderlijk dus het is moeilijk in te schatten waar de ballon naar toe zal gaan.

Recentelijk is er ook weer een ballon gevonden. Dit is de ballon van 22 maart. Ik kreeg het volgende bericht via de mail:

Beste Dennis,


wij mijn man en ik waren afgelopen zaterdag 27 April aan het wandelen 
in de waterleiding duinen dat doen wij ongeveer 3 á 4 keer in de week ook deze
zaterdag. 

we zijn de duinen in gegaan bij de zandvoortselaan en rechtsaf gegaan
dan loop je langs een kanaal en dat vind ik altijd fijn. Ik vind het ook leuk om daar 
dan onder het prikkeldraad door te kruipen dan loop je wel in een stuk dat veel 
bergen en dalen heeft en daar word je wel moe van maar dat geeft niet. 

Wij zijn mijn man 72 en ik zelf 67 jaar.
mijn man ging dit keer ook onder het prikkeldraad door en we liepen zomaar te 
kijken of we nog iets leuks zagen zoals een jonge vos of een hert (hebben we overigens wel gezien)
alleen geen jonge vos (denk dat ze nog te klein zijn) 

We vonden daar ook jouw ballon. Dus bij deze de vindplaats. Dit was ergens afgelegen in duin tussen Zandvoort en langervelderslag. Wij sturen altijd een mailtje of we sturen een ballon op als als we er één vinden met een kaartje. Ik zou het namelijk ook leuk vinden als ik wat zou horen als ik zoiets doe. 

Voor nu, hartelijke groetjes van Aad en Coby Duivenvoorden uit Noordwijkerhout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten