8 mei 2013

Ballon nummer 128, een pik op de neus als eerste kennismaking.


Onze achtertuin is ineens twee keer zo groot. Ik ben alleen bang dat de buren hun tuin wel weer zullen terug claimen. Na de schroefjes van gisteren had ik ineens de smaak te pakken. Het kan allemaal maar beter achter de rug zijn. Dus vol goede moed ben ik vandaag de oude schutting gaan verwijderen. De palen kreeg ik er echter niet uit. Die zitten muurvast in de Hoofddorpse klei. Morgen is de buurman weer terug en dan kunnen we het samen proberen.

Ik ben zo enorm blij dat ik mij beetje bij beetje steeds beter voel. Een maand geleden was het nog ondenkbaar dat ik een schutting zou verwijderen. De pijn is bijna weg. Mijn buik begint zijn oude vorm weer terug te krijgen en ik slaap prima. Helaas zit ik voorlopig nog aan acht pillen per dag maar dat mag de pret niet drukken. Na de Meivakantie ga ik lekker weer meer werken. Ik verheug mij daar enorm op.


Terwijl ik in de tuin bezig was moest onze kleine kip (Els) even naar binnen. Ze is al ruim twee weken broeds. We hebben geen haan maar kippen worden soms zomaar broeds en blijven dan hele dagen op eieren zitten. Ze eten dan ook niet meer en dat is natuurlijk niet zo best. We halen alle eieren steeds weg maar Els gelooft nu zelfs dat ze zaagsel kan uitbroeden. Volgens kenners kun je het beste een koude waterstraal op haar buik zetten en dan moet het afgelopen zijn. Nou, bij deze kip helpen zelfs ijsblokjes niet. Ik heb haar uit het hok gehaald en maar even binnen in huis gezet. Taran vond dit erg interessant. Langzaam sloop hij dichterbij. Vanachter een bos tulpen zou hij zo zijn slag slaan. Een heerlijk kippetje op het menu. Els is echter niet gek en is al heel wat katten gewend. Met een flinke pik in het neusje van Taran heeft ze even goed laten zien wie de baas in huis is. Taran loopt nu met een grote boog om haar heen.


De wind is zwak en waait richting het noordoosten. De ballon is opzoek naar bijzondere, leerzame, positieve en vrolijke verhalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten