5 juni 2013

Ballon nummer 156, Geen behouden vaart zonder helium.


Toen ik gisteren de ballon met helium wilde vullen ging dat met zeer veel moeite. Ik kon de tank helemaal opendraaien maar er kwam bijna geen helium meer uit. De tank was leeg. Misschien kon ik nog net één ballon oplaten maar dan was het echt voorbij.

Voor de tank heb ik een vergunning en een tank helium omruilen kan wel maar dat kan dan alleen in De Goorn. Hoe kom ik daar op de fiets met een zware tank achterop? Hoe doe ik dat vandaag met de ballon als ik geen helium meer heb?

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een zeer bevoorrecht mens ben. Ik heb geen rijbewijs en dus ook geen auto. En daar is dan toch ineens een oplossing. De vriend van een goede vriendin van mij wilde wel met mij mee. We zijn samen naar De Goorn gereden. Het was werkelijk alsof we op vakantie waren. Prachtige huizen, molens, rust, weilanden met koeien en het zonnetje hoog aan de hemel. We hebben de tank omgeruild en ik kan voor de rest van het jaar verder de ballon de wereld insturen.

Ik heb nog even gebeld met de burgemeester van die gemeente. Uitgelegd dat ik een goede vriend was van Koning Willem Alexander en dat Noord-Brabant 530.000 euro uitgeeft voor een bezoekje van de koning. Voor een echte Renardel de Lavalalette zou een ontvangst van 200.000 gewoon genoeg zijn. Nou, ik kreeg zelfs de heliumtank niet gratis mee. Dus maar weer opzoek naar een sponsor.


De wind waait zwak uit het noordwesten. en de ballon reist dus richting het midden van het land. In elk geval gelukkig dat hij opgelaten kon worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten