6 juni 2013

Ballon nummer 157, Examenstress en chocolaatjes.


Flinke stress hier in huis. Myrte en haar vriendinnen hebben vandaag een pittig examen. Ze heeft dagen lang kei en kei hard geleerd voor dit examen. Ik weet ook zeker dat ze het gewoon gaat halen. Myrte is een ware perfectionist. Dat is in veel gevallen heel erg handig en goed maar voor een examen kan het wel eens een lastige eigenschap zijn. Voor de zekerheid heb ik maar wat lekker chocolaatjes voor haar gekocht. Dit schijnt een wondermiddel te zijn.

Toen ik zelf nog studeerde, deed ik dat naast een fulltimebaan in mijn avonduren. Ik heb mij weekenden in het zweet geleerd en dat is voor mij echt erg moeilijk. Ik zie en hoor elk vogeltje voorbij vliegen. Tijdens het leren bedacht ik mij dat ik nog heel veel moest doen en dat deed ik dan vervolgens ook om maar even die boeken weg te mogen leggen. Ik ben een praktijk mens, een doener. Dat is natuurlijk ook wel het grote verschil tussen een HBO opleiding volgen of studeren aan de Universiteit.

Na dit examen moet ze haar bachelorscriptie schrijven en dan zit dit jaar er op. Dat is nog een flinke klus en zeker met dit mooie weer en een Dennis die steeds blijft praten, ballonnen oplaat en heen en weer dreutelt in huis. Dit weekend sluit Myrte zich dus op in haar studeerkamer en ik heb een vriend uitgenodigd om goocheltrucs mee uit te werken en in elkaar te zetten, Haarlem in te gaan en een film te kijken.


De ballon reist vandaag met een zwak windje en een stralende zon richting het zuiden. Hij wenst alle studenten die nog even door moeten zetten heel veel sterkte en succes. Al het harde werken wordt vast beloond en straks kan de vlag uit en kunnen jullie ook genieten van een welverdiende vakantie.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten