7 juni 2013

Ballon nummer 158, rijkdom door een tevreden geest.



Rijkdom komt niet voort uit een overvloed aan wereldse bezittingen maar uit een tevreden geest.
(Mohammed)

Vandaag zijn, in de supermarkt, alle mensen vriendelijk. Even op je beurt wachten is totaal geen probleem. Ook voorbijgangers groeten uitbundig en vervolgen daarna fluitend hun weg. De postbode heeft een opperbest humeur. Luid meezingend met het liedje dat uit zijn oordopjes komt, overhandigd hij mij een pakketje. "Prettige dag verder en alvast een heel fijn weekend" roept hij nog over zijn schouder als hij de hoek omloopt. Dan hoor ik de vuilniswagen. Oeps, mijn container moet nog aan de weg. Ik vlieg door het huis naar achteren en ren wild zwaaiend de tuinpoort uit met de groenbak gevaarlijk slingerend achter mij aan. De man achterop de vuilniswagen (schaars gekleed (al dacht ik even dat hij een shirt aan had maar dit bleken getatoeëerde afbeeldingen van tijgers, draken en andere naakte vrouwen te zijn) en inmiddels flink gekleurd door de zon.) ziet mij rennen en fluit op zijn vingers. De vuilniswagen stopt. De man loopt rustig naar mij toe en neemt de groenbak van mij over. "Rustig aan ouwe, Niet haasten op zo'n mooie dag. We hebben tijd zat....!!" Zei hij; in keurig Amsterdams dialect. "Bedankt meneer!" Zei ik. "Neem volgende keer maar een biertje voor ons mee." Zei hij; terwijl hij mij lachend een vriendelijke doch ferme schouderklop gaf.

  
De kippen rollen genietend van de zon in het zand en de katten liggen te knorren onder de tuinstoelen.
Lekker weer is wat mij betreft pure rijkdom.



De Wind is vandaag matig met een kracht van drie a vier op de schaal van Beaufort. De ballon reist richting het zuiden. Hij is opzoek naar vinders met mooie, vrolijke en bijzondere verhalen. Verhalen die zorgen voor herkenning, erkenning en wellicht een lach op je gezicht.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten